به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، یکی از بخش‌های ویژه جشنواره تابستانی این سازمان، افتتاح پارک‌های کتاب کودکان در مراکز فرهنگی هنری است. این اقدام که به مدیریت مدیریت فرهنگی هنری منطقه چهار تهران، صاحب نخستین پارک کتاب کودکان، طراحی شده عصر سه‌شنبه 20 تیرماه با افتتاح دومین پارک کتاب کودک در مجتمع فرهنگی مختار سلیمی در منطقه 18 پیگیری شد.
این آیین با حضور محمود صلاحی رییس، حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی، مهدی محمدی مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از مدیران فرهنگسراها برگزار شد.

*تهران، شهر دوستدار کودک
محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این آیین با تاکید بر اینکه بیشتر فعالیت‌های این سازمان باید با محوریت کودکان اجرایی شود، گفت: حق تربیت، آموزش، امنیت، نشاط از جمله حقوق کودکان است که در برنامه های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه با رعایت حقوق کودکان، از بروز بسیاری از مشکالات جامعه در آینده پیشگیری خواهد شد، افزود: شهرداری تهران به ویژه در دهه اخیر تمام تلاش خود را به کار بسته است تا به عنوان «شهر دوستدار کودک» شناخته شود.

*همه فعالیت‌ها در راستای آموزش، با محوریت کتاب
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این آیین با اشاره به اینکه پارک کتاب کودک یک عنوان بین‌المللی است، اظهار کرد: آنچه ما در مراکز فرهنگی هنری تهران برپا می‌کنیم حتی درصدی از آنچه استاندارد بین‌المللی تعریف کرده است، نیست.
حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور با اشاره به اینکه پارک‌های کتاب کودک در همه دنیا با عنوان طرحی به نام «بعد از مدرسه» پایه‌ریزی شده‌اند، گفت: این طرح بیش از 2 سال است که در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حال بررسی است.

*اجرای یک طرح بومی برای آشتی با کتاب
حامد طراحی مدیر فرهنگی هنری منطقه 18 و رئیس فرهنگسرای خاتم نیز گفت: حدود 2 سال است که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با انجام فعالیت‌های مختلف پژوهشی و مطالعاتی سعی در اجرایی کردن و افتتاح مراکزی در نقاط محتلف پایتخت دارد که با روش‌های غیرمستقیم، از جمله بازی و قصه؛ فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در کودکان افزایش دهد.
وی با بیان اینکه پارک کتاب کودک در منطقه 18 صرفا به یک گروه سنی اختصاص ندارد گفت: این مرکز از سه بخش مجزا تشکیل شده که بخش کارگاهی و قصه گویی برای کودکان زیر پنج سال، بخش مهد کودک برای کودکان پنج تا هفت سال و بخش علوم و فنون برای نوجوانان و بزرگسالان طراحی شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: پارک کتاب کودک گام خوبی برای شکل گیری و اشاعه یک فرهنگ بومی، ایرانی و اسلامی باشد.
در تابستان 96 و در قالب «جشنواره تابستانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران» 2«پارک کتاب کودک» دیگر در فرهنگسراهای خاوران و انقلاب اسلامی آغاز به کار خواهند کرد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7245**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.