به گزارش ایرنا رحمت الله حافظی روز سه شنبه در سیصد و پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: من پزشک هستم و جان شهروندان برایم مهم است و این گونه نیست که به غیر از آجر، بتن و پول چیز دیگری را درک نکنم.
وی با بیان اینکه خط 7 مترو 20 خرداد ماه افتتاح شد اظهار کرد: دو روز قبل از آیین افتتاح، معاون عملیات ریلی خطاب به مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نامه ای می‌نویسد و تاکید می کند که ورود مسافر به این خط با مخاطرات و ریسک زیادی روبرو بوده بگونه‌ ای که منجر به بحران می‌ شود.
حافظی با بیان اینکه در روز افتتاح نیز مدیر مرکز فرمان به مدیرعامل شرکت بهره ‌برداری مترو نامه می‌ زند گفت: در این نامه تاکید شد که شرایط خط 7 برای عملیات مسافرگیری ایمن نیست و تردد قطار باید آزمایشی و مانوری باشد.
عضو شورای شهر تهران افزود: مدیر مرکز در نامه ‌خود عنوان کرده که در صورت مشکل، امدادرسانی غیرممکن خواهد بود و رونوشت نامه به سازمان بازرسی و حراست شهرداری نیز ارسال شده است.
وی یادآور شد: نامه‌ ای دارم که نشان می‌ دهد مهندس کیفیت و ایمنی مترو دو روز قبل از آیین افتتاح اعلام تاکید دارد با وجود اینکه تست گرم در 17 خرداد انجام شده، امکان بهره ‌برداری ایمن خط محقق نشده است.
وی با استناد به نامه های موجود بیان کرد که سیستم سیگنالینگ موقت که از میدان صنعت تا مولوی نصب شده تا این لحظه تست نشده و قادر به مسیرسازی صحیح نیست؛ و تنها امکان رویت قطار در ایستگاه وجود دارد.
حافظی خاطر نشان کرد: ثابت بودن سوزن‌ها در مسیر مشکل دیگری است که موجب می شود، قطار از ریل خارج شود و نبود سیستم ارتباطی اعم از بی‌سیم و تلفن نیز از دیگر مشکلات است.
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر با اشاره به عدم نصب تابلوهای ایمنی و هشداردهنده در طول مسیر نیز یادآور شد: به هر دلیلی اگر قطار توقف کند امکان تعیین مکان‌ ممکن نیست و همچنین با توجه به طولانی بودن فاصله ایستگاه‌ها و تعبیه نشدن مسیر های خروج اضطراری، در صورت توقف قطار امکان تخلیه مسافران وجود ندارد.
وی با تاکید بر اینکه ابتدایی ‌ترین موارد ایمنی نیز رعایت نشده از هیات رئیسه شورا خواست تاکمیته حقیقت‌ یاب تشکیل دهد در غیر این صورت از طریق دادستان تهران نبست به تشکیل کمیته حقیقت یاب اقدام می کند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه یک خبرگزاری منتسب به سپاه پاسداران تذکر بنده به راه اندازی خط 7 مترو تهران را به منظور تخریب این نهاد، تعبیر کرد، باید اعلام کنم که این مطلب ربطی به سپاه ندارد و خداوند سپاه را از دست دوستان نادان نجات دهد.
بر اساس این گزارش پس از سخنان حافظی، محسن سرخو عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: ده رام قطار قرار است در این مسیر حرکت کند اما وقتی در خط رفت و برگشت یک رام قطار حرکت می کند خطر برخورد صفر است.
وی با بیان اینکه قبل از افزایش تعداد ایستگاه ها باید اشکالات رفع شود افزود: تذکرات در شورا موجب می شود بعد از راه اندازی با جدیت رفع اشکالات دنبال شود.
سرخو گفت: نباید مباحث بین دو کارشناس که ممکن است بین آن غلو باشد را بگونه ای مطرح کنیم که مردم دچار نگرانی شوند.
اسماعیل دوستی عضو دیگر کمسیون عمران شورای شهر نیز اظهار کرد: چرا حافظی( رئیس کمیسیون سلامت شورا) اسناد را به جای کمیسیون عمران به رسانه ها می دهد.
وی گفت: مسائل مورد نظر حافظی و ایرادات ایشان باید در کمیسیون رفع شود.
دوستی تاکید کرد: برای مردم دغدغه درست نکنیم.
مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در پاسخ به رحمت الله حافظی عنوان کرد که در خط هفت مترو، کابل نشتی، سامانه رادیویی، شبکه فیبر نوری نصب شده و منابع تغذیه دائم و موقت، سامانه شبکه به هم متصل است.
وی گفت: خط 7 مترو تهران 27 کیلومتر با 22 ایستگاه است که در حال حاضر 22 کیلومتر از آن بهره برداری شده است.
حسینی گفت: همیشه اولویت بهره برداری، بهره برداری با حداقل ها بوده است.
وی برخی انتقادات به مترو را به جا دانست و گفت: اما برخی انتقادات خارج از موازین است.
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز سخنان حافظی را مبغوضانه توصیف کرد و گفت: تذکر شفاهی نداریم و حافظی باید تذکر خود را مکتوب ارائه کند.
وی گفت: اگر می خواهیم مساله حل شود، باید راه حل منطقی را در پیش گیریم.
بخشی از خط 7 مترو که جنوب شرق را به شمال غرب پایتخت متصل می کند، 20 خرداد ماه به بهره برداری رسیده است.
خبرنگار: معصومه آقا امینی
تهرام/7244/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.