او که این‌بار در همایش عمران شهری سخن می‌گفت تلاش کرد تا بار دیگر از این تریبون برای دفاع از عملکرد ١٢ ساله خود و پاسخگویی به اتهاماتی که علیه وی مطرح می‌شود، استفاده کند.
محمدباقر قالیباف صبح دیروز در سومین همایش عمران شهری با بیان اینکه داستان ما در شهرداری‌ها قصه پرغصه‌ای است، با تاکید براینکه از سال ٦٣ تاکنون قرار است لایحه درآمدهای پایدار شهرداری به مجلس رفته و به قانون بدل شود، گفت: هنوز این لایحه که فرصت شش ماهه داشته از سال ٦٣ تاکنون به مجلس نرفته است و باید عنوان کنم بعد از ضعف مدیریتی در اداره کشور مهم‌ترین چالش ما بی‌توجهی به اصلاح نظام اداری و اجرایی کشور است.
قالیباف با بیان اینکه ضعف در اداره کشور موجب شده که همه تصمیم‌گیری‌ها حالت اضطرار داشته باشد، گفت: قریب به اتفاق، مدیریت شهری در کشور ما نوع رویکردشان ناگزیر مدیریت همراه با اضطرار است چرا که هیچ فرصتی برای برنامه‌ریزی ندارند و شما بگویید مدیریت شهری که پنج ماه است نتوانسته حقوق کارمندانش را بدهد با چه آرامشی می‌تواند برنامه‌ریزی کند و بر همین اساس باید این ضعف‌های مدیریتی مرتفع شود تا همه بتوانند به مدیریت درستی در سطح شهر برسند.
شهردار تهران گفت: شهرداری تنها در حوزه فرهنگی، پنج میلیون متر مربع فضای فرهنگی در شهر احداث کرده که قابل قیاس با تعداد کل و بزرگراه‌های ساخته شده نیست. در حوزه سینما و تئاتر شهرداری تهران نیز شهرداری اقتصاد فرهنگی را متحول کرده؛ به‌گونه‌ای که حتی این تغییر را دولت‌ها هم نتوانستند انجام دهند و با افتخار از عملکرد همکاران‌مان در عرصه سینما و تئاتر دفاع می‌کنند و شما دیدید که سینما آزادی که ساختش یک روز آرزو بود و بچه حزب‌اللهی‌ها متهم بودند که آن را آتش زدند ساخته شد و من در روز افتتاحیه اعلام کردم که اگر قبول دارید که من یک بسیجی و حزب‌اللهی هستم، فرهنگ بسیجی این است که سینما آزادی را بسازند و به شما تقدیم کنند اما یک خواهش از آنها داشتم و گفتم که ما مخالف سینما نیستیم اما با فساد مخالف هستیم.
شهردار تهران با بیان اینکه در شرایطی که حتی دولت پول یک لاستیک اتوبوس برای نوسازی را نداده و در حالی که هزینه ساخت یک ایستگاه ٢٣٠ میلیارد تومان است اما تنها ١٢٠ میلیارد تومان که آن هم هزینه ساخت نیم کیلومتر مترو است را داده و با سختی کار را پیش می‌بریم، گفت: با این حال برخی سیاست‌های غلط دولت‌ها سبب شده که بار شهر تهران افزایش یابد به عنوان مثال سیاست‌های غلط دولت در اشتغالزایی سبب شده که دست‌فروش‌ها از شهرستان‌ها به تهران بیایند و ما برای آنها مکان فعالیت یا شغل ایجاد می‌کنیم.
شهردار تهران با بیان اینکه تونل امیرکبیر رها شده بود، گفت: تونل رسالت ٩ سال بود که تنها ٤٥درصد پیشرفت داشت و ما آن را کامل کردیم. قالیباف با بیان اینکه نمی‌شود با‌ دار و دسته فلان سلیقه خاص سیاسی شهر را اداره کرد، گفت: در اداره شهر رفتار سیاسی نداریم هر چند که بارها گفته‌ام حرف‌تان را بزنید اما کارتان را انجام دهید و اینگونه نباشد که هر کسی با ما نیست علیه ما است.
وی با بیان اینکه بانک شهر کمک حال همه شهرداری‌ها است، گفت: دولت‌ها در راه‌اندازی این بانک مخالفت کردند اما حالا می‌بینید که این بانک پشتوانه شهرداری‌هاست و در اکثر پروژه‌های مختلف در سطح کشور نقش بانک شهر را می‌بینید.
همچنین در حاشیه این جلسه نیز شهردار تهران درمورد واگذاری سوله‌های مدیریت بحران و انتقادهایی که در این زمینه به شهرداری می‌شود با بیان اینکه من خواهش می‌کنم به سوابق تاریخی توجه کنید، گفت: هیچ سوله بحرانی تغییر کاربری نداده است.
قالیباف اظهار کرد: زمانی که سوله‌های بحران ساخته شدند بخشی از آنها بلا استفاده بود و بخشی که باید تجهیز می‌شد تجهیز شده و برخی دیگر نیز قرار بود مورد استفاده اداری قرار گیرند که این مهم انجام شد.
وی با بیان اینکه براساس مصوبه شورای شهر وقت، تصمیم گرفته شد بخشی از سوله‌های بحران که برای اسکان در نظر گرفته شده مورد استفاده ورزش بانوان قرار گیرد، گفت: صددرصد سوله‌ها برای بحران است و برخی از آنها در مواقع بلااستفاده برای ورزش بانوان در نظر گرفته شده است.
روزنامه اعتماد
تهرام 9353**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.