ابوالقاسم حدادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش تهران اظهار کرد: در حال حاضر 56هزار و 561 معلم به صورت پیمانی و رسمی در تهران فعالیت می کنند.
وی گفت: آموزش و پرورش تهران هر سال با 2مقوله خروج و ورود نیرو روبه روست که خروج نیرو نیز شامل بازنشستگان قانونی و نقل و انتقالات نیروهای آموزش و پرورش و خروج آنان از استان است.
حدادی با بیان اینکه تاکنون حدود 400 نفر تقاضای خروج از شهر تهران را داشتند، گفت: براساس پیش بینی های انجام شده، امسال تا آغاز سال تحصیلی 97-96 حدود 4هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش تهران بازنشسته می شوند.
وی افزود: براین اساس آموزش و پرورش تهران برای جایگزینی نیروهای خروجی، از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و پذیرفته شدگان آزمون استخدامی بهره مند خواهد شد.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی ‌انسانی آموزش‌ و پرورش شهر تهران اظهار کرد: 160 آموزگار از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، 35 نفر آموزگار مدارس عادی و 48نفر آموزگار استثنایی از طریق آزمون استخدامی، در اختیار آموزش و پرورش تهران قرار خواهد گرفت.
حدادی با بیان اینکه 580 دبیر در رشته های مختلف از طریق آزمون استخدامی اول مهرماه در اختیار آموزش و پرورش تهران قرار خواهد گرفت، افزود: 600 دبیر زن از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در بهمن 95، نیز از ابتدای سال تحصیلی 97-96 در مدارس حضور خواهند داشت.
وی گفت: مجموع خروجی های نیروی انسانی شهر تهران در بخش آموزگاران در قالب بازنشسته، یکهزار و 269 نفر خواهد بود که با کمبود آموزگار روبه رو هستیم.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی‌انسانی آموزش‌ و پرورش شهر تهران با اشاره به پیش بینی راهکارهایی برای جبران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش تهران اظهار کرد: این راهکارها با مصوبه شورای برنامه ریزی محقق خواهد شد و با برنامه ریزی و تدابیر لازم، در آغاز سال تحصیلی 97-96 هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد ماند.
حدادی، جذب تعدادی از مربیان پیش دبستانی با مجوز مجلس شورای اسلامی، بهره مندی از نیروهای منتقل شده به تهران از طریق نقل و انتقالات و نیروهای شاغل موجود در دوره های دیگر را از جمله راهکارهای جبران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش تهران عنوان کرد.
وی با اشاره به کمبود دبیر مرد در آموزش و پرورش تهران گفت: این کمبود هم با استفاده از ساعت غیرموظف دبیران شاغل به صورت حق التدریس و طبق توافق با وزارت آموزش و پرورش جبران خواهد شد.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی‌انسانی آموزش‌ و پرورش شهر تهران با بیان اینکه نسبت دبیران مرد به زن متوازن نیست، افزود: تعداد دبیران زن بیشتری در تهران مشغول به کار هستند و تا زمانی که تعداد بازنشستگان، یکسان نشود، با چنین مشکلی مواجه هستیم.
حدادی گفت: برای ایجاد توازن در نیروهای آموزش و پرورش در استخدام هم، نیروی مرد پیشنهاد دادیم که در حال حاضر برای این کمبود مجبور هستیم از حق التدریس استفاده کنیم.
وی درباره پرداخت حق الزحمه نیروهای حق التدریس اظهار کرد: براساس توافق با وزارت آموزش و پرورش، ساعات حق التدریس، هزینه و منابع مالی در این زمینه پیش بینی می شود که بخشی از حق الزحمه نیروهای حق التدریس سال گذشته پرداخته شده و یک بخشی از آن نیز پرداخت خواهد شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.