غلامحسین اسماعیلی روز شنبه در سفر خود به شهرستان دماوند و در حاشیه افتتاح ساختمان جدید دادگاه عمومی بخش رودهن در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح این پروژه اظهار کرد: در راستای بهره برداری از این پروژه و تجهیز امکانات این مکان قضایی، حدود 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات خاص ریاست قوه قضاییه هزینه شده که البته زمین و آماده سازی آن به کمک شورای اسلامی شهر و شهرداری و همچنین شهروندان رودهن صورت گرفته است.
رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه این مکان در راستای خدمات رسانی مطلوب به مردم این شهر احداث شده است، گفت: دادگاه عمومی بخش رودهن از سال های قبل فعالیت خودرا آغاز کرده که با احداث این ساختمان، شرایط مطلوب برای همکاران قضایی نیز فراهم می شود.
این مقام مسئول با اشاره به کمبود منابع انسانی، قضایی و اداری افزود: همه واحدهای قضایی، شامل 30 درصد از همکاران اداری و بین 50 تا 70 درصد قضایی هستند که ساختار مناسب در این زمینه پیش بینی شده ولی جذب نیرو نیازمند مجوزهای قانونی است.
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا تقیان، رئیس حوزه قضایی بخش رودهن نیز به خبرنگار ایرنا گفت: دادگاه عمومی بخش رودهن که شهرهای رودهن، آبعلی، حوزه مهرآباد و روستاهای اطراف را تحت پوشش قرار می دهد، از سال 80 فعالیت خود را در ساختمانی استیجاری آغاز کرد.
وی با بیان اینکه با گذشت حدود 15 سال، اکنون این مرکز قضایی دارای ساختمان مستقل است، افزود: این ساختمان به مساحت 1350 متر در سه طبقه و 8 اتاق ساخته شده است.
رئیس حوزه قضایی بخش رودهن به اقدامات این مرکز در حوزه دادگاه عمومی بخش رودهن اشاره کرد و گفت: جرائم کیفری 2 و درخواست های حقوقی، جرائم کیفری 1 و انجام تحقیقات میدانی از جمله مواردی است که در این حوزه قضایی انجام می شود ولی موادی همچون مواد مخدر و قاچاق به دادگستری شهرستان دماوند ارجاع خواهد شد.
به گفته محمدی، رییس دادگستری شهرستان دماوند سال گذشته 22 هزار فقره پرونده قضایی به دادسرا، دادگستری و شورای حل اختلاف شهرستان دماوند ارجاع شد که 5 هزار پرونده آن با موضوع دعاوی خانوادگی در شورای حل اختلاف رسیدگی شده است.
در حال حاضر در حوزه شورای حل اختلاف این شهرستان، پنج شعبه فعال وجود دارد و همچنین ایجاد 2 شعبه دیگر نیز در آبسرد و کیلان در دستور کار است.
برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN @ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7246/1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.