به گزارش ایرنا، محمدکرم محمدی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از دهیاران بخش مرکزی و جلیل آباد پیشوا گفت: وعده های که از سوی مسئولان ارائه می شود باید بر اساس توان، اختیارات و امکانات موجود باشد و وعده های غیرقابل اجرا با ایجاد توقعات ناممکن، موجب خسارت به جامعه می شود.
وی افزود:دهیاران و شوراهای اسلامی باید بر اساس اولویت های روستاها، برنامه ریزی کرده و مردم را نیز در جریان اقدامات و فعالیت های خود قرار دهند.
فرماندار پیشوا بر تعامل دهیاران با مردم تاکید کرد و گفت: اگر نمی توانیم گره ای از کار مردم باز کنیم نباید بدخلقی نیز کنیم و لازم است تا با گوش شنوا دردهای مردم را شنیده و در صورت عدم توان لازم برای رفع آنها، مشکلات را به مسئولان فرادستی منتقل کنیم.
وی افزود: دهیاران به عنوان رابط میان دولت با مردم، همه امورات روستا را با استناد به قانون و با کمک شوراهای اسلامی عهده دار هستند و وظایفی که قانون و مردم به آنها محول کرده اند با تلاش و پشتکار، به انجام می رسانند.
محمدی به کارنامه درخشان دولت در روستاها اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات قابل دفاع دولت تدبیر و امید، خدمت رسانی و فعالیت هایی است که در سطح روستاهای کشور صورت داده است که این اقدامات در سطح تمام روستاها به خوبی مشهود است.
وی تصریح کرد:مردم ایران اسلامی با افزایش آرای خود به دولت تدبیر و امید در این دوره از انتخابات نسبت به دوره قبل، نشان دادند که به مشی اعتدال اعتقاد دارند و با حضور پررنگ خود در پای صندوق های رای بار دیگر بر اعتماد خود نسبت به نظام، رهبری و رئیس جمهوری صحه گذاشتند.
وی با اشاره به مشکلات پیش روی شهرستان پیشوا گفت : معیشت و نان سفره مردم پیشوا از راه کشاورزی تامین می شود و در حال حاضر، هم در تامین آب شرب و هم در تامین آب کشاورزی منطقه با مشکل روبرو هستیم و راه علاج آن، تخصیص آب سد ماملو است و تامین آب و نان مردم پیشوا در گروی این مهم است.
وی تصریح کرد: پیشوا یکی از قطب های کشاورزی استان تهران است و گلوگاه آسیب شهرستان، صدمه به بخش کشاورزی است و بر همین اساس و در جهت حمایت از کشاورزان تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا گره های موجود در این مسیر را باز کنیم.
محمدی افزود: آبدهی چاه ها هر ساله با افت شدیدی روبرو می شود به گونه ای که نمی تواند پاسخگوی نیاز آبی منطقه باشد و با توجه به هزینه های بالای حفر چاه، توجیه اقتصادی در این زمینه وجود ندارد.
نماینده دولت در پیشوا افزود : برای تامین آب شرب و کشاورزی پیشوا از طریق سد ماملو مکاتبات و پیگیری های زیادی صورت گرفته است و این مهم تا آنجا پیش رفته که امروز نیازمند اقدام از طریق وزارت نیرو است و به نتیجه رساندن آن، حمایت و پیگیری افراد اثرگذار از جمله نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی را می طلبد تا این نیاز ضروری منطقه، تامین شود.
پیشوا با بیش از 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سیدحسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.