اسماعیل دوستی عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به معضل بیکاری در کشور و به خصوص پایتخت، بر این باور است که رفع این مشکل در شهر بزرگی چون تهران با همکاری دولت و شهرداری قابل حل است بدین ترتیب که شهرداری بتواند تا اندازه ای وظایف رفاهی و اشتغالی دولت را برعهده بگیرد و دولت نیز برای پیشبرد امور شهری و اجرای سالم و شفاف برنامه ها به شهرداری کمک کند.
این عضو شورای شهر تهران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که تنها با سپردن سکان شهرداری تهران به شخص مجربی مانند محسن هاشمی می توان به تحقق اهداف تعاملی میان شهرداری و دولت بخصوص برای مقابله با معضل بیکاری و اجرای بهینه برنامه های مدیریت شهری امیدوار بود.
وی در ادامه با صراحت اعلام کرد که گزینه اصلح برای تصدی پست شهرداری تهران «محسن هاشمی» است و در این باره نیز 6 دلیل ارائه کرد.
به گفته او، دلیل نخست برای شهردار شدن محسن هاشمی، اول شدن او با کسب یک میلیون و 800 هزار رای در انتخابات شورای شهر تهران است و بسیاری از مردم به امید شهردار شدن هاشمی به او رای دادند.
از نگاه این عضو شورای اسلامی شهر تهران، دومین دلیل برای شهردار شدن محسن هاشمی، پرسنل شهرداری تهران می باشد که اکثرا خواهان شهردار شدن وی هستند؛ از متخصصین تا اصولگرا و اصلاح طلب.
گرفتاری اصلی شهر تهران یعنی ترافیک که رفع این معضل سومین دلیل دوستی برای شهردار شدن هاشمی است.
او می گوید: هاشمی متخصص این موضوع است و از طرفی در زمینه مترو تجربه ای طولانی دارد و می داند برای گسترش و تامین مالی آن چگونه عمل کند.
وی افزود: چهارمین دلیل این است که محسن هاشمی، فرزند شهرداری است در حالی که هیچکدام از افرادی که اکنون به عنوان کاندیداهای مسئولیت شهر تهران مطرح هستند، در این زمینه تجربه ای به اندازه او ندارند.
پنجمین دلیل برای شهردار شدن محسن هاشمی از نگاه اسماعیل دوستی این است که اکنون تهران به شهردار هزینه زا نیاز ندارد زیرا شهرداری با وزارتخانه متفاوت است و در حالی که یک وزیر، دغدغه ای برای درآمدزایی ندارد اما شهردار باید اول کسب درآمد و بعد هزینه کند؛ از این رو هاشمی دارای ظرفیت های ویژه ای برای ایجاد درآمد و منابع در حوزه مدیریت شهری است و نیک می داند که چگونه برای شهرداری درآمدهای پایدار ایجاد کند.
وی ادامه داد: در دوره قبلی به این دلیل با یک انسجام بی نظیر 15رای جمع کردیم و این به دلیل برنامه های ایده آل او بود.
این عضو شورای شهر تهران یادآوری کرد: هاشمی در فراکسیون برنامه ای تحت عنوان شهر سبز ارائه کرد که در آن به درآمدهای مستمر و روش های اجرایی ایجاد چهار آیتم اصلی شهر سبز یعنی هتل، فرودگاه، حمل و نقل عمومی و تفریحگاه های استاندارد پرداخته بود.
به گفته دوستی، ششمین دلیل برای انتخاب هاشمی توانایی او در برقراری یک تعامل سازنده مابین دولت و شهرداری است.
وی اظهار کرد: کمک دولت به شهردار شدن محسن هاشمی موضوع مهمی است که می تواند یک بازی برد-برد را هم برای دولت و هم شهرداری رقم بزند.
دوستی گفت: دولت می تواند در زمینه بدهی های شهرداری، تسهیل تبادلات مالی مانند تهاتر طلب ها و امثالهم به شهرداری کمک کند.
خبرنگار: یحیی معماری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام 6539**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.