به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، هدف از برگزاری این جشنواره را تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی، گسترش فرهنگ صبر، آرامش و مهربانی، ارتقای روحیه قناعت و ساده‌زیستی و توسعه و ارتقای سلامت اجتماعی برای شهروندان عنوان کرد.
وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های «جشنواره تابستانی تهران» در 2 سطح منطقه‌ای و سراسری گفت: برنامه‌های «آب و آیینه» برای توانمندسازی زوج‌های جوان، «آدینه‌ها عیدند»، «عصرانه‌های شادی» با برگزاری مسابقات ورزشی، ایستگاه‌های فرهنگی و...، «اردوگاه فرهنگی» از طرح‌های ویژه سراسری است که توسط مدیریت فرهنگی هنری مناطق 22گانه تهران اجرا می‌شود.
ناصری‌پور، برگزاری «جشنواره نوآوری‌های اجتماعی»، کارگاه‌های «احترام به والدین»، «پویش کتابخوانی» با هدف ارتقای فرهنگ مطالعه و «#پویش شادش کن» در فضای مجازی را از دیگر طرح های مناطق 22گانه شهر تهران در فصل تابستان عنوان کرد.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اهمیت اجرای برنامه‌های مناسبتی در فصل تابستان گفت: برنامه ویژه دهه کرامت به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) از سوم تا 13 مردادماه، برنامه ویژه دهه ولایت به مناسبت عید سعید قربان و عید غدیر خم 10 تا 18 شهریورماه و عزاداری به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) 29 تیرماه در میدان آیینی امام حسین (ع) برگزار می‌شود.
وی افزود: طرح‌های موضوعی به دلیل اهمیت و اثرگذاری و نقش موثر در جریان فرهنگی شهر تهران به عنوان مهم‌ترین بخش جشنواره تابستانی 96 در نظر گرفته شده است.
ناصری‌پور گفت: «مادران قصه‌گو» با هدف ترویج فرهنگ مطالعه به وسیله قصه‌گویی، «پارک کتاب کودک»، «جشنواره اقوام»، «جعبه کفش»، «خانواده پایدار» و «دوشنبه‌های قرآنی» از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در تابستان امسال است.
«جشنواره تابستانی تهران» از روز شنبه( 17 تیرماه) تا شنبه( 18 شهریورماه) در 22 منطقه تهران پذیرای شهروندان است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7245**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.