به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، ضیاء نصرتی ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه منطقه یاد شده از قابلیت خوبی برای استفاده از انرژی خورشیدی برخوردار است این اراضی برای ایجاد و راه اندازی نیروگاه خورشیدی تولید برق در نظر گرفته شده است که توان این نیروگاه پس از افتتاح 10مگاوات برق در روز برآورد شده است.
وی استفاده از انرژی های نو همچون انرژی خورشیدی که جزو انرژی های تجدید پذیر می باشد را بسیار مفید و ارزشمند دانست و در این خصوص اظهار کرد: از آنجائی که منابع انرژی تجدید ناپذیر از قبیل زغال سنگ، نفت و گاز رو به اتمام هستند و از طرفی استفاده از این منابع انرژی آلودگی های زیست محیطی فراوانی از جمله تولید کربن و گازهای گلخانه ای را به همراه دارند استفاده از انرژی های نو و پاک همچون انرژی خورشیدی از اهمیت بسزایی برخوردار است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری اضافه کرد: استفاده از این نوع انرژی ضمن کاهش مصرف فرآورده های نفتی و اشتعال زائی، مانع از افزایش میزان آلایندگی محیط زیست می شود.
نصرتی به مزیت های دیگر انرژی خورشیدی اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر مزیت هایی که در ارتباط با استفاده از این منبع انرژی گفته شد می توان به رایگان بودن و دسترسی آسان به عنوان مزیت های دیگر استفاده از این نوع انرژی نام برد.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار آجورلو
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.