رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از رفع تصرف 3 هزار و 500 متر مربع از اراضی ملی منطقه آسور این شهرستان به ارزش یک میلیارد و هفتصدو پنجاه میلیون ریال خبرداد.
جمشید جویباری افزود: رفع تصرف این اراضی در راستای اجرای حکم قطعی صادره از سوی مراجع قضایی و با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی انجام گردید و با قلع و قمع بناهای ایجاد شده و جمع آوری فنس ها این اراضی آزاد و به دولت بازگردانده شد.
وی ادامه داد: منابع طبیعی متعلق به همه نسل ها است و حفاظت و صیانت از این سرمایه های ملی وظیفه ای همگانی بشمار می رود که در این خصوص از عموم مردم تقاضا داریم ما را در امر مهم حفاظت از عرصه های ملی یاری کنند.
جویباری اضافه کرد: با توجه به گرم شدن هوا و احتمال آتش سوزی در اراضی جنگلی و مرتعی از مردم و گردشگران درخواست می گردد هنگام حضور در طبیعت نکات ایمنی را رعایت نموده و در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف به اراضی ملی و آتش سوزی های احتمالی مراتب را از طریق شماره تلفن امداد جنگل و مرتع 1504 اطلاع دهند.
همچنین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملارد از تخریب 53 مورد دیوار کشی و تفکیک غیرمجاز اراضی کشاورزی در چند روستای این شهرستان خبر داد.
اسماعیل صارمی به خبرنگار ایرنا گفت : در راستای اجرای حکم قلع وقمع صادره وهمچنین اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی ، 53 مورد بنای دیوارکشی وتفکیک غیر مجاز تخریب که منجر به آزاد سازی 49هزار و پانصد مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان شد.
صارمی با تاکید بر حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها اظهار کرد : با تمام توان با ساخت و سازهای غیرمجاز مقابله می کنیم و در این راستا پیگیر اجرای احکام تخریب صادر شده هستیم.
وی خاطرنشان کرد: اجرای احکام صادره از سوی مراجع قضایی نیازمند پیگیری و هماهنگی های بسیاری است که کارشناسان حقوقی و نیز کارشناسان امور اراضی شهرستان ملارد مجدانه درصدد انجام آن هستند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید جواد آل داود انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7243 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.