به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران علیرضا جعفری اظهار کرد: باغ کتاب تهران به عنوان بزرگترین مجموعه علمی و فرهنگی کشور ضمن افزایش سرانه مطالعه در کشور، می تواند به رشد علمی کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان کمک کند.
وی با اشاره به اینکه باغ کتاب تهران از 10 سالن سینما و آمفی تئاتر تشکیل شده، گفت: این مجموعه با مساحت 110هزار مترمربع، فضای مفرح و شادی را برای دورهم بودن خانواده ها و در نظر گرفتن ساعتی برای مطالعه و کتابخوانی فراهم می کند.
جعفری، اصلاح عملکرد و جایگزینی برای نمایشگاه بین المللی در عرصه تخصصی کتاب، افزایش عرصه عمومی تعامل مدنی مردم با کتاب و فرهنگ کتاب خوانی، ایفای نقش به عنوان هماهنگ کننده در فرآیند تولید و نشر کتاب و ارتقای استانداردهای تولید و نشر و ترویج نوآوری ها و فناوری های حوزه نشر، دسترسی مخاطبان بین المللی به منابع دین اسلام، ایران و انقلاب اسلامی و منابع خارجی را از جمله اهداف پروژه باغ کتاب تهران عنوان کرد.
به گفته مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، تالارهای متعدد باغ کتاب همچون تالار علم خردسال، تالار علم کودک، تالار علم نوجوان، کشتی کتاب، بخش داستان های تجسمی، داستان های شاهنامه و مجموعه سالن های سینما، تئاتر، همایش از جمله بخش های باغ کتاب است.
وی با اشاره به ساخت مجسمه چهره های محبوب کودکان در تالار علم کودک، گفت: در این بخش و سایر بخش های باغ کتاب از شیوه های ترغیبی و تشویقی برای ایجاد انگیزه مطالعه در کودکان استفاده می شود.
جعفری یکی از موارد قابل توجه در پروژه باغ کتاب تهران را استفاده از فضای سبز عنوان کرد و افزود: با استفاده از بام سبز علاوه بر زیبایی و افزایش ارزش ساختمان می توان تا 50 درصد از هدر رفتن آب جلوگیری کرد.
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: مساحت 10 هزار مترمربع بام سبز باغ کتاب تهران فضایی دلنشین برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان فراهم می کند.
مجموعه باغ کتاب تهران واقع در بزرگراه شهید حقانی(غرب به شرق) از شرق با کتابخانه ملی ایران، از شمال شرقی با فرهنگستان‌های علوم، و زبان و ادبیات فارسی، از شمال غربی با باغ هنر و از غرب با باغ‌موزه دفاع مقدس در ارتباط است.
این مجموعه فرهنگی و چند منظوره با محوریت کتاب به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ساخته شده است.
مجموعه باغ کتاب در طول سال به نمایش و عرضه کتاب و محصولات فرهنگی مرتبط با کتاب خوانی می‌پردازد که علاوه بر افزایش و تسهیل دسترسی علاقه‌مندان به کتاب، این مکان را مبدل به یک مرکز فرهنگی کامل برای مخاطبان از سنین و سلیقه های متنوع کرده است.
فاز نخست این مجموعه همزمان با برگزاری سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به بهره برداری رسید؛ دوازدهم تیرماه این مجموعه بطور کامل افتتاح می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی-انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/7245//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.