محمدکرم محمدی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت : به علت قطعی برق و افت فشار آب، مشکلاتی برای تامین آب شرب مناطقی از این شهر به ویژه در خیابان فلسطین به وجود آمد که این مشکل با اقدام فوری و به موقع فرمانداری و تیم مدیریت بحران این شهرستان رفع شد.
وی افزود: دقایقی پس از اطلاع از بروز چنین مشکلی، فرمانداری به همراه تیم مدیریت بحران شهرستان با ورود جدی به این مسئله، اقدام به تهیه 6 دستگاه تانکر آبرسانی کرد که 2 تانکر برای آبرسانی سیار به نقاط حساس شهر و مابقی نیز برای تامین و افزایش آب شرب مخازن استفاده شد.
محمدی اظهار کرد: همزمان با تهیه تانکرهای آبرسانی و تامین افزون بر 120 مترمکعب آب شرب از این طریق، دو حلقه چاه آب شرب کمکی نیز وارد شبکه توزیع آب شرب شهری شد و بدین طریق، مشکل به وجود آمده در زمان بسیار کوتاهی رفع گردید.
فرماندار پیشوا بیان داشت: در حال حاضر رفع مشکل دو حلقه چاه آب شرب اداره آب و فاضلاب شهری که پیش از این از مدار خارج شده بود در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون در مرحله شستشوی جداره است و در اولین فرصت به طور مجدد وارد مدار آبرسانی خواهد شد.
محمدی افزود: مکاتباتی برای تامین حق آبه شهرستان پیشوا از سد ماملو صورت گرفته است که تحقق این مهم نقش بسزایی در تأمین آب شرب موردنیاز شهروندان دارد و امیدواریم در آینده ای نه چندان دور، پیشوا از این حق خود بهره مند گردد.
محمدی با تاکید بر لزوم استفاده صحیح آب شرب در مصارف خانگی از شهروندان خواست با توجه به دمای بالای هوا، مدیریت لازم را در مصرف آب داشته باشند تا گرمای تابستان سپری شود.
وی افزود: شهروندان برای نظافت حیاط، کوچه و خیابان تا آنجا که ممکن است از آب شرب استفاده نکنند و در آبیاری درختان، بوته ها، گل ها و فضاهای سبز حداکثر صرفه جویی را به عمل آورند.
فرماندار پیشوا به نقش رسانه ها در آگاهی بخشی و فرهنگ سازی اشاره کرد و در پایان گفت: خبرنگاران و رسانه های مختلف برای فرهنگ سازی استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت های موجود به ویژه نهادینه سازی فرهنگ درست مصرف آب نقش به سزایی دارند و می توان در سایه تعامل و استفاده از پتانسیل رسانه ها به فرهنگ صحیحی در استفاده از ظرفیت ها و منابع موجود دست یافت.
قطعی و کاهش شدید فشار آب دو روزه درمناطقی از شهرستان پیشوا مشکلاتی را برای ساکنین این منطقه به وجودآورده بود.
پیشوا با بیش از 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
تهرام/7254 / 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.