محمدکرم محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مردم رشید ایران اسلامی بار دیگر فریاد بلند آزادی خواهی و ظلم ستیزی مردم مظلوم فلسطین را سرداده و ثابت کردند که آرمان فلسطین، مساله اصلی جهان اسلام است.
وی افزود: مردم ایران اسلامی بار دیگر با احساس تکلیفی برخاسته از ایمان والای خود و به تاسی از هدایت گری های بنیانگذار انقلاب و فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی، با شور و شعوری وصف ناپذیر و یکدل و یکصدا در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده و با فریادهای خروشنده‌، حمایت قاطع خود را از مردم مظلوم فلسطین و آزادی قدس شریف به نمایش گذاشتند.
محمدی اظهار کرد: در این برهه از تاریخ که جهان و به ویژه خاورمیانه دستمایه افکار و رفتارهای پلید و غیرانسانی گروه های تروریستی و تکفیری و حامیانشان قرار گرفته است؛ مردم با حضور شگفتی ساز خود در راهپیمایی روز قدس به همه دنیا ثابت کردند که وارثان واقعی و‌ رهروان شهدایی هستند که در قیام‌خونین 15 خرداد 42 برای دفاع از اسلام و مرجعیت کفن پوشیدند و امروز گنجینه ای گرانبها‌برای انقلاب و نظام‌جمهوری اسلامی‌محسوب می شوند.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و از مسلمانان جهان خواست که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
روز قدس عامل وحدت و بیداری و حمایت مسلمانان از مردم بی دفاع فلسطین است؛ قدس دیگر بخش جدایی ناپذیر جغرافیای جهان اسلام به شمار می رود و هیچ فردی نمی تواند از آن ذره ای چشم پوشی کند.
امام خمینی(ره) درباره روز قدس فرمودند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است. روز قدس، جهانی است و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است».
مقام معظم رهبری نیز در خصوص روز جهانی قدس فرمودند که « روز جهانی قدس مظهر اراده عمومی ملت های مسلمان برای مقابله با آمریکا و اسراییل است»
خبرنگار: سید حسن میری-انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/7254//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.