به گزارش ایرنا، مردم همیشه در صحنه و ولایتمدار شهرستان دماوند در آخرین جمعه‌ ماه مبارک رمضان پس از انجام تعبد دینی و مذهبی در این ماه پرفیض، در تبعیت از فرمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب همزمان با سراسر کشور با حضور در مقابل مسجدجامع این شهر و با آتش زدن پرچم اسراییل و آمریکا، صحنه‌هایی به یاد ماندنی و پرشور دیگری را به جهانیان نشان دادند.
در مراسم گسترده روزجهانی قدس امسال که با حضور پرشور مسئولان، خانواده معظم شهدا، جوانان، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم به ویژه زنان شهرستان دماوند برگزار شد، آیت الله جوادی آملی از مراجع اعظام تقلید نیز حضور داشند.
'مرگ بر اسراییل غاصب'، 'مرگ بر امریکای جنایتکار' و 'ˈمرگ بر ایادی استکبار'، 'امروز روز مرگ استکبار است-پیروزی اسلام آشکار است'، 'دفاع از ولایت حمایت از اسلام است/ تداوم انقلاب پیروزی از امام است'، خون شهدا لالگون می شود / آل خلیفه سرنگون می شود'، 'سکوت هر مسلمان / خیانت است به قرآن'، 'یاد امام خمینی پاینده باد/ رهبر ما خامنه ای زنده باد' از جمله شعارهای شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس دماوند بود.
راهپیمایان درپایان با قرائت بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، خواستار وحدت امت جهان اسلام برای مبارزه با کفار و غاصبان فلسطین اشغالی شدند.
حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند در این آیین با اشاره به اینکه روز جهانی قدس روز مبارزه با مستکبران و نماد مقابله ملت‌ها با استبداد است، اظهار کرد: دستاورد امروز صهیونیست، عملیات کور و بزدلانه تروریست‌ها در کشور بود که خوشبختانه با هوشیاری عناصر اطلاعاتی و امنیتی، بی‌نتیجه ماند؛ لذا شایسته است تا همه اقشار جامعه با حضور پرشور خود، این حادثه را محکوم کنند.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و از مسلمانان جهان خواست که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
روز قدس عامل وحدت و بیداری و حمایت مسلمانان از مردم بی دفاع فلسطین است؛ قدس دیگر بخش جدایی ناپذیر جغرافیای جهان اسلام به شمار می رود و هیچ فردی نمی تواند از آن ذره ای چشم پوشی کند.
امام خمینی(ره) درباره روز قدس فرمودند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است. روز قدس، جهانی است و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است».
مقام معظم رهبری نیز در خصوص روز جهانی قدس فرمودند که « روز جهانی قدس مظهر اراده عمومی ملت های مسلمان برای مقابله با آمریکا و اسراییل است»
خبرنگار:الهام حیدری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7246**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.