به گزارش ایرنا ، محمدکرم محمدی در جلسه امور بانوان شهرستان پیشوا با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت جوانان گفت: تمامی نهادها با همکاری و هماهنگی یکدیگر و با اعلام و تجمیع ظرفیت های خود، زمینه های رشد و توسعه شهرستان و بستر مناسبی را برای پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان فراهم کنند.
محمدی افزود: برنامه‌های اوقات فراغت جوانان باید به گونه‌ای اجرا شود که جوانان و خانواده‎ها را به سوی مهارت‌آموزی هدایت کند.
وی به ضرورت استفاده از توان مربیان تربیت بدنی دانشگاه ها و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: فرهنگ ورزش باید در جامعه نهادینه شود و اگر کسی هم به دنبال استفاده از سالن های ورزشی نباشد حداقل ورزش پیاده روی را در برنامه روزانه خود قرار دهد.
محمدی افزود: متاسفانه یکی از مشکلات جامعه ما بروز بیماری هایی مانند قند خون، چربی و امثال آن است که این بیماری ها علاوه بر این که از توان انسان می کاهد، خسران های اقتصادی را نیز بر خانواده ها تحمیل می کند که از مهمترین راه های پیشگیری از آن ترویج امر ورزش است.
وی بر لزوم ارتقای زیرساخت های مختلف ورزشی، فرهنگی و هنری شهرستان تاکید کرد و گفت: پیشوا فاقد زیرساخت های مورد نیاز یک شهرستان است و این گونه نیست که از امکانات خوبی برخوردار بوده و مغفول واقع شده باشد ولی باید تلاش کنیم از همین امکانات موجود نیز بیشترین استفاده را کنیم.
محمدی هدف برگزاری جلسات شهرستانی را بررسی مشکلات و رفع آنها دانست و افزود: افراد باید با فکر کارشناسی و با اطلاعات کافی در این جلسات حضور یابند و با ارائه راهکارهای عملی زمینه توسعه شهرستان را فراهم سازند .
محمدی اظهار کرد: آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، بیماری های روحی و نظایر آن، مخاطراتی را برای یک جامعه به وجود می آورند و با ایجاد گسل های اجتماعی که ابتدای بحران هویت است، موجب ایجاد شکاف در جامعه می شوند و اگر این گسل ها پر نگردند، بین نسل ها فاصله افتاده و در نتیجه جامعه بدون الگو و نشان خواهد شد.
فرماندار پیشوا گفت: قشر جوانی که در آموزش و پرورش و در سطح دانشگاه ها می کنند، ظرفیت بی نظیری برای جامعه هستند که اگر بتوانیم به درستی از آنها استفاده کنیم موجب تقویت پایه های فرهنگی جامعه می شود.
پیشوا با بیش از 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.