مهدی نیکبخت روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش قرچک، مدارسی است که توسط مالکان و شاکیان خصوصی حکم خلع ید آن ها صادر و قلع و قمع شده اند و این در حالی است که این شهرستان با کمبود فضاهای آموزشی مواجه است.
وی افزود: مدرسه عترت، یکی از مهمترین مدارس قرچک است که در پرجمعیت ترین مناطق شهرستان واقع شده بود و در سال 91 با شکایت مالک خصوصی، حکم خلع ید آن صادر و به طور کامل تخلیه شد.
نیکبخت افزود: مالکین این ملک، در سال 91 حکم به خلع ید و تخلیه مدرسه اخذ کرده بودند و از آن سال هیچ تلاشی برای رفع این مشکل از سوی مسئولان مربوطه انجام نشده بود.
وی بیان کرد: ازابتدای سال 94 موضوع رفع مشکل این مدرسه در دستور کار قرار گرفت و با همکاری مالکین ، پیگیری فرماندار ، و همراهی شورای اسلای شهر، شهردار مشکل تملک عرصه و اعیان زمین مدرسه عترت شهرستان قرچک برطرف شد.
مدیر آموزش و پرورش قرچک تصریح کرد: در جلسه ای که امروز با حضور فرماندار قرچک ، مالکین و وکیل قانونی آنان ، نمایندگان قانونی آموزش و پرورش و رئیس شورای شهر برگزار شد مقرر شد که مدرسه از سال تحصیلی جدید دایر شده و دانش آموزان در آن مشغول به تحصیل شوند.
وی گفت: با احیاء مجدد این مدرسه، بخش عمده ای از کمبود فضای آموزشی قرچک در مرکز این شهرستان برطرف خواهد شد و دانش آموزان در فضای بهتری به ادامه تحصیل می پردازند.
بیش از 47 هزار دانش آموز در 84 فضای آموزشی و 148نوبت در قرچک به تحصیل مشغولند.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.