به گزارش خبرنگار ایرنا، ایستگاه شهید محلاتی در حد فاصل ایستگاه قائم و نوبنیاد قرار دارد.
براساس اعلام شهرداری تهران در عملیات ساخت این ایستگاه 82 هزار متر مکعب خاکبرداری، 43 هزار تن بتن ریزی، 32 هزار تن قالب ریزی و پنج هزار تن آرماتوربندی انجام شده است.
زیربنای ایستگاه شهید محلاتی هشت هزار مترمربع بوده و فاصله ریل قطار تا سطح زمین در این ایستگاه 21 متر است.
در این ایستگاه از 10 دستگاه پله برقی استفاده شده است.
براساس آمارها پیش بینی می شود روزانه 25 هزار نفر مسافر از طریق این ایستگاه جابه جا شوند.
خط سه مترو تهران به طول 37 کیلومتر با 24 ایستگاه بزرگترین و طولانی ترین خط مترو در خاورمیانه است که جنوب غربی پایتخت را به شمال شرق این کلانشهر متصل می کند.
این خط مترو از ایستگاه شهرک قائم در شمال شرق آغاز و در ایستگاه آزادگان واقع در جنوب غرب پایتخت به پایان می رسد.
این خط با عبور از نقاط ترافیکی بسیار مهم تهران (مانند میدان راه آهن، میدان ولیعصر'عج'، تقاطع بهشتی و شریعتی) و تقاطع با خطوط دیگر مترو (با خطوط یک، چهار، شش و هفت) نقش عمده ای در جابجایی مسافران خواهد داشت.
عملیات احداث خط سه متروی تهران از سال 1386 در جنوب غرب تهران آغاز شده است که بخش اول آن در قسمت مرکزی و حد فاصل ایستگاه شهید بهشتی و ایستگاه ولیعصر در آذرماه 1391 و بخش دوم آن از ایستگاه ولیعصر تا آزادگان در اردیبهشت ماه 1393 به بهره برداری رسید.
همچنین در 31 شهریورماه 1394 نیمه شمالی خط از ایستگاه شهید بهشتی تا انتهای شمالی خط یعنی ایستگاه قائم افتتاح شد.
توسعه این خط به سمت شمال شرقی و جنوب غربی در حال انجام است در بخش توسعه شمال شرقی، این خط از ایستگاه شهید بهشتی به سمت شرق خیابان شهید بهشتی امتداد مسیر داده و در محل میدان گلبرگ به سمت شمال متمال می شود و با عبور از زیر بزرگراه صیاد شیرازی به میدان نوبنیاد می رسد و پس از آن به دو شاخه تقسیم می شود.
شاخه اول به سمت اقدسیه و شهر قائم ادامه یافته و در نهایت به میدان قائم می رسد و شاخه دوم در طول خیابان نیاوران ادامه یافته و پس از عبور از جنوب پارک نیاوران به ابتدای خیابان شهید باهنر می رسد.
در بخش توسعه جنوب و جنوب غربی این خط از ایستگاه آزادگان به سمت اسلامشهر امتداد مسیر داده و در نهایت به شهر جدید پرند می رسد خط سه مترو در ایستگاه شهید بهشتی با خط یک، در ایستگاه میدان ولیعصر (دردست ساختمان) با خط در حال احداث شش، در ایستگاه تئاتر شهر ولیعصر با خط چهار تقاطع دارد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.