به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، برزین ضرغامی اظهار کرد: آثار برگزیده پس از برگزاری جشنواره برای استفاده عموم ارائه می شود.
وی گفت: استان تهران با تصویب شورای سیاستگذاری و کمیته اجرایی پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) عهده دار برگزاری دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی شده است.
ضرغامی با اشاره به شعار پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با عنوان «کرامت انسانی» افزود: دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی نیز در بخش ویژه، از آثاری که با محوریت «کرامت انسانی» و با الهام از آموزه های رضوی تولید شده باشند، تقدیر می کند.
دبیر دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی اشاعه و ترویج فرهنگ ناب رضوی، حمایت از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار موسیقایی رضوی، تولید و نشر آواها و نواها در حوزه فرهنگ رضوی را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
وی با اشاره به تأثیرگذاری هنر موسیقی، نقش و جایگاه آن در جامعه کنونی و اقبال عمومی نسبت به این هنر والا اظهار کرد: با حمایت و جذب هنرمندان و تولیدات سمعی و بصری با موضوع امام رضا(ع) در حوزه آهنگسازی و اجرا می توان آثار جدید و ارزشی را در سطح جامعه معرفی و نشر داده و به انتقال و گسترش مفاهیم و ارزش های اعتقادی و آیینی در میان عموم مردم به ویژه نسل جوان همت گمارد.
ضرغامی ابراز امیدواری کرد: استان تهران بتواند با بهره مندی از پتانسیل ها و قابلیت های مناسب هنری و برخورداری از منابع مفید در سطح ملی گام های ارزنده ای در توسعه فرهنگ رضوی بردارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره را 25 تیرماه سال جاری عنوان کرد و گفت: این جشنواره همزمان با دهه کرامت برگزار می شود.
هنرمندان سراسر کشور برای شرکت در این جشنواره و اطلاع از جزئیات فراخوان می توانند به نشانی اینترنتی Tehran.shamstoos.ir مراجعه کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.