سعید احمدی درباره این حادثه به خبرنگار ایرنا گفت: صبح امروز عملیات غیراصولی لایروبی فاضلاب محور اصلی شهر توسط شهرداری باعث شکستگی بخشی از لوله 600 میلیمتری انتقال آب این شهر شد که عملیات اصلاح آن از ساعت 11 آغاز و در ساعت 14 و 30 دقیقه به اتمام رسید.
وی دلیل قطعی کامل آب در برخی از محله‌های اسلامشهر را بستن کامل شبکه به خاطر جلوگیری از آلوده شدن آب اعلام کرد و گفت: به دلیل همجواری شبکه فاضلاب با لوله شکسته شده و مهار نشدن فاضلاب، احتمال آن وجود داشت که آب داخل شبکه آلوده شود که ما برای جلوگیری از بروز این اتفاق بلافاصله اقدام به بستن شبکه آب کردیم.
احمدی همچنین غیرفنی بودن شبکه فاضلاب شهر را یکی از دلایل طولانی شدن روند اصلاح شبکه دانست و گفت: اگر وضعیت فاضلاب اصلاح نشود به خاطر محل استقرار نادرست حوضچه سبتیک فاضلاب و روش‌های نادرست لایروبی آن تکرار این حادثه در آینده نیز دور از ذهن نیست.
مدیر آبفای شهرستان اسلامشهر درخصوص علت کاهش فشار آب و گلایه‌های شهروندان در این زمینه،‌ غیراصولی بودن شبکه داخلی آب منازل و افزایش مصرف را دو عامل اصلی دانست و گفت: همزمان با آغاز فصل گرم همواره با افزایش مصرف روبه‌روهستیم اما از طرفی باید توجه داشته باشیم که شبکه داخلی آب منازل نیز متاسفانه مشکلات جدی دارد که به بیشتر شدن مصرف و نبود امکان مدیریت مصرف در داخل منازل منجر می‌شود.
وی در توضیح این مساله گفت: تقریبا در تمام منازل بلافاصله بعد از کنتور یک پمپ آب وجود دارد که آب را مستقیم به مصرف می‌رساند در حالی که باید یک منبع ذخیر در این مسیر قرار بگیرد که هم باعث کنترل مصرف خواهد شد و هم ذخیره مناسبی را برای زمان کاهش فشار اب ایجاد می‌کند.
احمدی همچنین در خصوص بروز مشکل قطعی و کاهش شدید فشار آب در شهرک‌های توحید، انبیاء و طالقانی اسلامشهر که باعث گلایه شهروندان شده بود نیز اشاره کرد و گفت: ما در این محله ها مشکل جدی در شبکه نداریم و بخش عمده‌ای از آن نوسازی شده است اما هنوز بسیاری از انشعاب‌های این محله‌ها فرسوده است که باید ترمیم و نوسازی شود.
وی تعداد این انشعاب‌ها را نزدیک به هزار مورد اعلام کرد و گفت: با وجود این که امکانات لازم برای این کار تهیه شده و حتی پیمانکار نیز مشخص شده است، متاسفانه شهرداری مجوز تجمیعی و یک جا به ما نمی‌دهد تا با فوریت نسبت به اصلاح این مشکل اقدام کنیم.
مدیر آبفای شهرستان اسلامشهر نحوه برخورد شهرداری با این مشکل را تنها مانع اصلاح این مساله در محله‌های یاد شده اعلام و تصریح کرد: اگر شهرداری در برنامه خود برای صدور مجوز تک به تک تجدید نظر کند و به ما مجوز یکجا بدهد، ظرف یک روز کار را آغاز می‌کنیم و شاید حدود یک هفته ای مشکل کل انشعاب‌های این محله ها نیز حل شود.
شهرک‌های توحید، انبیاء و طالقانی اسلامشهر طی سال‌های اخیر با افزایش چشمگیر ساخت و ساز روبه‌رو بوده اند که این مساله باعث افزایش مصرف آب و بروز مشکلات جدی در این زمینه شده بود.
خبرنگار: اکبر کریمی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام / 7251//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.