به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، علیرضا جعفری اظهار کرد: در تخریب های گسترده برای بازگشایی محور بزرگراه امام علی(ع)، مسجد آدینه محله چهارصد دستگاه واقع در تقاطع خیابان شهید عزیزی تخریب شد.
وی گفت: با توجه به نیاز اهالی محله به مسجد جایگزین و خواسته های آنان از شورایاری محله و شهرداری تهران مراسم کلنگ زنی مسجد آدینه در منطقه 14برگزار شد.
جعفری با اشاره به ضرورت ساخت مسجد آدینه افزود: بنای این مسجد در بردارنده رسالت دینی و اجتماعی است و همچون آینه ای است که شرایط اجتماعی عصر خود را منعکس می کند.
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه معماری مسجد نمایانگر عمق برداشت‌های فرهیختگان و سازندگان از جوهره ذهنیت و ایمان جامعه مسلمان است، اظهار کرد: از این حیث بنای مسجد آدینه می تواند جایگاه و درجه تمدن و میزان و ماهیت جهان بینی مسلمانان را نشان دهد.
وی با اشاره به اینکه معماری مسجد بر ارکان معرفتی دیانت اسلام تکیه دارد، گفت: علاوه بر این، معماری مسجد آدینه، از نظم اجتماعی و محل استقرار خود الهام می گیرد و تجسم این نظم در کالبد ساختمان مسجد به ابتکار و توانایی معمار طراح آن وابسته و نیازمند است.
جعفری افزود: با توجه به اینکه معماری مسجد در گذشته و حال و آینده، با زندگی و فرهنگ جامعه یگانه و همسوست بنابراین برای معماری مسجد آدینه، مطالعاتی از جنبه های مختلف در منطقه 14 تهران و محله چهارصد دستگاه انجام شده که در ساخت مسجد متجلی می شود.
جعفری گفت: طراحی ساختمان مسجد آدینه در 2 طبقه منفی، همکف و طبقه اول در نظر گرفته شده و در زمینی به مساحت 700 و زیر بنای 3000 مترمربع است.
وی با بیان اینکه مسجد باب الحوایج نیز در محدوده منطقه 10 شهرداری تهران در زمینی 850 متر مربع قرار دارد، اظهار کرد: طراحی این مسجد نیز از سوی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در حال انجام است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.