سیدحسین هاشمی در حاشیه امضای این تفاهمنامه به خبرنگار ایرنا، گفت: قبلا با همکاری بنیاد مستضعفان، بانک سینا و بنیاد علوی کار اعطای تسهیلات ارزان قیمت به جامعه روستائی استان تهران با هدف اشتغالزایی و کمک به ارتقای سطح زندگی اجتماعی آنها را آغاز کردیم اما برای تامین آتیه فردی روستانشینان، عشایر و کشاورزان، رفع نگرانی آنان از آینده و کمک به ماندگاری شان در روستاها و مهاجرت نکردن به شهرها، تصمیم گرفتیم که با همکاری صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر زمینه پوشش بیمه ای برای این بخش از جمعیت استان و تامین آینده آنها اقداماتی انجام دهیم که تفاهمنامه امروز در همین راستا قرار دارد.
وی تاکید کرد که هر اقدامی که به کاهش دغدغه زندگی روستائیان و جلوگیری از مهاجرت به شهرها کمک کند از دید ما مثبت و موثر است.
هاشمی گفت: به همه فرمانداران و بخشداران استان تهران تاکید خواهم کرد که در این زمینه تلاش کنند بطوری که تا پایان امسال 50 درصد از چشم انداز ترسیم شده برای بیمه روستائیان، کشاورزان و عشایر استان محقق شود.
وی تاکید کرد که هرگونه حمایت از این قشر مولد در نهایت به صلاح کشور است و نظام و دولت جمهوری اسلامی نیز با همه مشکلات موجود همچنان بر خدمات رسانی به جامعه روستائی و عشایری ادامه می دهند که اجرای طرح هایی مانند سلامت و بیمه روستائی و عشایری از جمله این خدمات هستند.
استاندار تهران با رد برخی ادعاها که تهران را استانی برخوردار می دانند، گفت: ما مناطق محروم زیادی مانند ملارد، بهارستان، پیشوا، قرچک و.. در استان داریم که لازم با هماهنگی همه دستگاهها و بدور از موازی کاری به این مناطق کمک کنیم.

**چتر بیمه برای فقط 25 هزار خانوار روستایی استان تهران
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور نیز به خبرنگار ایرنا، گفت: بر اساس تفاهمنامه منعقد شده میان ما و استانداری تهران، صندوق بیمه روستائیان، کشاورزان و عشایر کشور در برخی طرح های دارای توجیه اقتصادی استان مشارکت می کند و در مقابل هم استانداری تهران نیز برای توسعه پوشش بیمه در جامعه روستائی و عشایری استان تهران که نسبت به کشور در رتبه پایینی قرار دارد، با ما همکاری خواهد کرد.
محمدرضا رستمی گفت: از 280 هزار خانواده روستائی و عشایری مشمول بیمه این صندوق در استان تهران فقط 25 هزار خانوار بیمه هستند و برای جبران این عقب ماندگی علاوه بر تفاهمنامه امروز، از سال گذشته نیز دفتر مستقلی برای استان تهران در این بیمه ایجاد کردیم.
رستمی اظهار کرد که افراد روستائی، کشاورزان و عشایر که دارای 70 سال سن و بیشتر هستند به شرط پرداخت 10 سال حق بیمه بازنشسته می شوند.
وی این را هم گفت که در کل کشور یک میلیون و 500 هزار خانوار تحت پوشش این صندوق هستند و آذربایجان غربی با پوشش 40 درصدی مشمولان بیمه برترین استان کشور است ضمن اینکه کمترین پوشش بیمه این صندوق نیز متعلق به استان هرمزگان است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: یحیی معماری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/1109/6539//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.