عبدالرسول کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در روند هدایت تحصیلی به دانش آموزان کمک می کنیم تا بتوانند خوب بیاندیشند و یک انتخاب عالمانه و آگاهانه داشته باشند.
وی توسعه متوازن دانش آموزان در رشته های مختلف تحصیلی را از دیگر اهداف هدایت تحصیلی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: در شهر تهران تلاش شده ظرفیت پذیرش دانش آموزان در رشته های مختلف افزایش یابد و تا حدود زیادی دغدغه خانواده ها و دانش آموزان در این حوزه کاهش پیدا کند.
کریمی با اشاره به فعالیت کمیته هدایت تحصیلی شهر تهران متشکل از مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، معاونت پرورشی و فرهنگی، معاونت متوسطه، روسای ادارات، حراست و روابط عمومی افزود: این کمیته فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزان را بر عهده دارد که براین اساس دفترچه ای شامل برنامه زمان بندی هدایت تحصیلی، اطلاعات لازم در مورد رشته های مختلف تحصیلی و موضوع های مختلف در این حوزه تدوین شده و در اختیار دانش آموزان و والدین قرار گرفته است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران درباره مشکلات هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم در سال گذشته گفت: باتوجه به تغییرات نظام آموزشی، سال گذشته، اولین سال و تجربه اولیه در اجرای هدایت تحصیلی بود که امسال امتیازات خوبی در نظر گرفته شده و مشکلات کمتر خواهد شد.
وی با بیان اینکه امسال آزمون هدایت تحصیلی از استعداد به توانایی تغییر کرده، اظهار کرد: علاوه بر این، آزمون رغبت هم برگزار می شود که دانش آموزان برخلاف سال گذشته، در خانه و با حضور والدین بدون اضطراب، دغدغه و نگرانی می توانند در آزمون های هدایت تحصیلی شرکت کرده و همان لحظه نمرات خود را مشاهده کنند.
کریمی با اشاره به افزایش ظرفیت رشته های مختلف تحصیلی افزود: در فرایند هدایت تحصیلی و برای پذیرفته شدن دانش آموزان در رشته تحصیلی مورد علاقه خود، حد نمره ای در نظر گرفته شده به عنوان مثال دانش آموزی که می خواهد رشته علوم تجربی را انتخاب کند باید در درس علوم تجربی نمره 14 و درس ریاضی نمره 13 را کسب کند و اگر دانش آموزی می خواهد رشته ریاضی را انتخاب کند، باید در درس ریاضی نمره 14 و در درس علوم تجربی نمره 13 کسب کند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: هدایت تحصیلی برای دانش آموزان فنی و حرفه ای و کار دانش از اول تیرماه و برای سایر رشته های تحصیلی از 15 تیرماه آغاز می شود.
وی افزود: در فرایند هدایت تحصیلی، بر اساس نمرات دانش‌آموزان رتبه‌بندی آنان در چهار مرحله الف، ب، ج و د انجام می شود که براساس این مراحل دانش آموزان پس از پایان امتحانات فرصتی برای ثبت نام در رشته مورد علاقه خود را دارند و با تدابیر لازم تلاش می کنیم که دانش آموزان دغدغه ای در هدایت تحصیلی نداشته باشند.
به گزارش ایرنا، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش نیز امروز اعلام کرد: دانش‌آموزان پایه نهم تحصیلی پس از اتمام امتحانات خرداد و اعلام نتایج می‌توانند نسبت به هدایت تحصیلی خود اقدام کنند که عملکرد تحصیلی و نمرات پایه‌های هفتم، هشتم و نهم در انتخاب رشته ملاک است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.