صبح دیروز و در مراسمی با حضور شهردار تهران‌، خط 7 مترو به طول 22 کیلومتر از ایستگاه بسیج تا ایستگاه میدان صنعت افتتاح شد.
محمدباقر قالیباف شهردارتهران در این مراسم با بیان این که در شرایط بسیار سخت مالی و تحریم‌ها توانستیم این خط را تکمیل کنیم، افزود: طی 12 سال اخیر همیشه تحت فشار تحریم داخلی و خارجی بوده‌ایم و با وجود همه تحریم‌ها کار را انجام داده‌ایم.
وی با بیان این که مردم شهر تهران همواره دو مطالبه جدی یعنی کاهش فاصله شمال با جنوب و ‌حل مشکل آلودگی هوا، صدا و خاک را داشته‌اند، تاکید کرد: در سال‌های گذشته اقدامات زیادی در این باره انجام شده‌، اما متاسفانه انتقادهای بی‌شمار و غیرکارشناسانه همواره به این اقدامات وجود داشته است.
قالیباف با بیان این که گاهی کارشناسان انتقاد می‌کنند؛ اما گاهی برخی کارشناس نیستند و فقط به دلیل اغراض سیاسی انگشت اتهام خود را به سمت شهرداری می‌گیرند، تاکید کرد: در شهرداری تهران همه دست به دست هم داده‌اند تا شهر را آباد کنند و امروز مفتخریم که اعلام کنیم 70 درصد بودجه شهر صرف کارهای عمرانی شده و فقط 30 درصد از بودجه صرف کارهای جاری شده است.
شهردار تهران با بیان این که در 12 سال گذشته از انواع و اقسام مدهای حمل و نقلی استفاده شد، افزود: شرمنده مردم هستیم که با چه وضعی سوار مترو و بی‌آرتی می‌شوند و مطمئن هستیم حل مشکل و چالش آلودگی هوا فقط با توسعه حمل و نقل عمومی‌ممکن است.
قالیباف با بیان این که روزانه 21 هزار کارگر به خاطر حمایت‌های مالی بانک شهر می‌توانند در صنعت متروسازی کار کنند، افزود: همه دست به دست یکدیگر با مدیریت برادرانه کار را پیش برده‌ایم و اصلا برایمان مهم نبود که برای چه گرایش‌هایی کار می‌کنیم.
همچنین معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران جزئیات بهره‌برداری از 22 کیلومتر خط 7 مترو را تشریح کرد.
مازیار حسینی با بیان این که خط 7 مترو طولانی‌ترین تونل از نظر روش اجرای مکانیزه را دارد و همچنین عمیق‌ترین خط مترو تهران است، افزود: این خط بیشترین ایستگاه‌های تبادلی با شبکه مترو تهران را دارد و از زیر همه خطوط مترو شهر عبور کرده است.
حسینی با بیان این که مبدا این خط‌،شهرک امیرالمومنین جنب ورزشگاه تختی است، اظهار داشت: مسیر عبور این خط از شرق به غرب از میدان شهید محلاتی، میدان محمدیه و خیابان مولوی است و سپس با تغییر مسیر به سمت شمال از تقاطع بزرگراه نواب، خیابان قزوین، تونل توحید، بیمارستان میلاد و میدان صنعت عبور می‌کند و در نهایت در انتهای خط به سعادت‌آباد و میدان بوستان می‌رسد.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به مشخصات عمومی‌خط 7 گفت: طول این خط 27 کیلومتر است که با اضافه شدن 5 کیلومتر طرح توسعه به 32 کیلومتر خواهد رسید و جمعا 25 ایستگاه خواهد داشت و کمترین عمق خط 14 متر و بیشترین عمق خط به 56 متر می‌رسد.
وی با بیان این که 9 ایستگاه تبادلی در این خط وجود دارد، تاکید کرد: تعداد قطارهای پیش‌بینی شده برای این خط 20 رام قطار با هشت واگن است.
حسینی با اشاره به افتتاح ایستگاه‌های بسیج، میدان محمدیه، بریانک، کمیل، شهید نواب صفوی، دانشگاه تربیت مدرس و میدان صنعت همزمان با این مراسم، اظهار داشت: آهنگ، شهید محلاتی، شهدای 17 شهریور، میدان قیام، مولوی، مهدیه، هلال احمر، رودکی، توحید، باقرخان، بوستان گفتگو و برج میلاد جزو ایستگاه‌های عبوری این خط محسوب می شوند که بنا به دستور شهردار تهران مبنی بر این که ایستگاه‌ها به طور 100 درصدی افتتاح شوند، سایر ایستگاه‌ها پس از نصب پله‌های برقی کار خود را آغاز خواهند کرد.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان این که برای ساخت این خط، سه میلیون و 650 هزار متر مکعب معادل 5 تونل رسالت، چهار تونل توحید و سه تونل نیایش خاکبرداری شده است، تاکید کرد: 923 هزار متر مکعب برای ساخت این خط مترو بتن‌ریزی شده که معادل 30 برابر برج میلاد است همچنین 110 هزار تن آرماتوربندی معادل 11 برابر برج ایفل انجام شده است.
به گفته حسینی‌، سایر ایستگاه‌های خط 7 در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.
همچنین مدیرعامل شرکت متروتهران از استحکام مناطق جنوبی پایتخت همزمان با ساخت خط 7 خبر داد.
هابیل درویش با بیان این که این خط با 22 کیلومتر طول همزمان با میلاد با سعادت کریم اهل بیت مورد بهره برداری قرار گرفته است، افزود: این خط از مناطق قدیمی‌و اصیل تهران عبور می‌کند. تأمین ٣٠٠٠ میلیارد تومان هزینه ساخت خط7 مترو و ماهانه 200 میلیارد تومان هزینه کار بزرگی است که در هیچ کجای کشورمان تاکنون انجام نگرفته است.
درویش با بیان این که در این خط 19 پست فشار قوی نصب شده است، افزود: یک میلیون تن فولاد در خط 7 به کار رفته است همچنین 100 نقطه تملک شده که این مهم در سایه حمایت شهرداران مناطق انجام گرفته است.
تهرام 1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.