به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدباقر قالیباف روز شنبه در آیین بهره برداری از خط هفت مترو تهران افزود: سرفاصله حرکت قطارها در آغاز بهره برداری حدود 30 دقیقه است و در طول زمان به عدد مطلوب خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: برای کاهش سرفاصله حرکت قطارها به هفت دقیقه در خط هفت مترو نیازمند واگن هستیم و در حال حاضر بستر لازم برای تولید یک واگن در طول روز در شرکت واگن سازی فراهم شده است.
شهردار تهران کاهش سرفاصله حرکت قطارها را یکی از مسائل فنی ذکر و خاطرنشان کرد: در صورتی که سرفاصله ها از هفت دقیق بیشتر شود این امر به معنای کمبود واگن است در حالیکه از نظر فنی امکان اعزام یک قطار هر 2 دقیقه یکبار وجود دارد.
وی همچنین به انعقاد قرارداد با یک سرمایه گذار خارجی به منظور استفاده از تجارب و همکاری در حوزه واگن سازی اشاره کرد.
قالیباف در پاسخ به سوال ایرنا درخصوص علت تأخیر در افتتاح خطوط مترو پایتخت نیز گفت: قرار بود خط هشت مترو تهران تا آخر فروردین افتتاح شود اما در تست های انجام شده زمان بیشتری نیاز شد و علاوه بر آن موضوع تملک یک رستوران که در طول مسیر قرار داشت نیز مطرح شد و مجموع این عوامل باعث شد زمان افتتاح با تأخیر مواجه شود.
وی یادآور شد: امیدواریم بلافاصله بعد از عید فطر بتوانیم خط هشت مترو را افتتاح کنیم.
شهردار تهران در ادامه اولویت مدیریت شهری پایتخت را اتمام پروژه های نیمه تمام ذکر کرد و گفت: افتتاح خط هشت مترو، تونل شهدای غزه، باغ پرندگان، ادامه اتوبان شهید حکیم و باغ کتاب از جمله پروژه هایی است که به ترتیب به بهره برداری خواهند رسید.
وی افزود: تا پایان دوره کنونی مدیریت شهری 15 پروژه تکمیل و به بهره برداری می رسد.
قالیباف همچنین از اتمام کار مطالعات ساخت ال آر تی و اجرای آن به روش بی او تی خبر داد و گفت: شهرداری تهران به دنبال آن است که یک سرمایه گذار خارجی در این پروژه سرمایه گذاری کرده و از محل فروش بلیت از سرمایه گذاری خود برداشت کند.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/9353//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.