به گزارش خبرنگار ایرنا هابیل درویش روز شنبه در آیین بهره برداری از خط هفت مترو تهران افزود: 19 پست برق فشار قوی در این خط نصب شده است.
وی با بیان اینکه بیش از هشت هزار نفر در این خط کار کردند اظهار کرد: یک میلیون تن فولاد در ساخت خط هفت بکار رفته است.
درویش با اشاره به اینکه علاوه بر ساخت مترو در مناطق جنوبی تهران از خطر نشست زمین نیز جلوگیری شد زیرا تمامی نقاطی که مترو از آن عبور کرد تحکیم شدند.
به گفته وی سه هزار میلیارد تومان در خط شش، 2 هزار میلیارد تومان در خط هشت و سه هزار میلیارد تومان در خط هفت مترو هزینه شده که براساس قانون تأمین نیمی از آن برعهده دولت است.
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه دوره کنونی مدیریت شهری را طلایی ترین دوران شهرداری و شورای شهر دانست و گفت: در این دوره کارهای بزرگی انجام شد که در راس آن مترو قرار داشت.
وی افزود: برای احداث خط هفت مترو بیش از 100 نقطه توسط شهرداری های مناطق تملک شد.
درویش خاطرنشان کرد: امروز نه تنها ساخت مترو به صورت 100 درصد بومی شده بلکه توانایی صادرات این صنعت نیز وجود دارد.
22کیلومتر از 27 کیلومترخط هفت مترو پایتخت شامل هفت ایستگاه میدان صنعت، پل نصر، شهید نواب صفوی، کمیل، بریانک، میدان محمدیه و شهید محلاتی یا بسیج امروز در آئینی با حضور شهردار تهران، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء و جمعی از مدیران شهری پایتخت به بهره برداری رسید.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام9353//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.