به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین تشییع پیکر شهدای ترور، امروز و پس از برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه از محل دانشگاه تهران با حضور پرشور مردم آغاز شد و شرکت کنندگان دراین مراسم درحالی که اشک ماتم ریخته و شاخه های گل همراه با تمثال امام راحل و تصاویری از رهبری و شهدا را در دست داشتند پیکر شهدای این 2 حادثه را تا خیابان حافظ تشییع کرده و با آنان وداع کردند.
* این مراسم حدود ساعت 13 و 30 دقیقه از مقابل دانشگاه تهران با مدیحه سرایی و نوحه خوانی مداحان اهل بیت آغاز و با اجرای گروه موزیک سپاه محمد رسول الله(ص) تهران ادامه یافت و در نهایت با بدرقه میلیونی مردم تهران در زیر پل حافظ پایان یافت.
* بی شک یکی از جلوه های همبستگی و اتحاد کلمه در مراسم تشییع پیکر پاک شهدای 2 حادثه تروریستی تهران حضور پرشور اقشار مردم اعم از زن و مرد، پیر و جوان با هرگونه خط فکری و سیاسی بود که زیر پرچم شهدا گردهم امده بودند تا جنایت های داعش و ال سعود در منطقه را محکوم کنند.
* یکی از شرکت کنندگان در این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت که آمریکا،اسرائیل و رژیم منحوس آل سعود، داعش و تفکر وحشی وهابیت را برای ضربه زدن به شیعیان جهان شکل دادند اما بدانید که ایران اسلامی پایدار است و این توطئه ها باعث اتحاد و همدلی تمامی شیعیان دنیا می شود.
* حضور گسترده مردم در آیین وداع با پیکر شهدای ترور موجب شده بود تا بسیاری از خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی با تهیه عکس و خبر، این مراسم را پوشش خبری کامل دهند تا پیام مردم ایران به عنوان یکی از قربانیان تروریست را در محکومیت ترور به جهانیان مخابره کنند.
* مردم قدرشناس تهران در این مراسم با شعارهای « مرگ بر آل سعود، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل»، «راه نفوذ دشمن مسدود باید گردد»، «این گل پرپر از کجا آمده از صحنه کربلا آمده» ، «ایران شده کربلا مهدی بیا مهدی بیا برای دفن شهدا مهدی بیا مهدی بیا»، «سعودی، سعودی ننگت باد مرگت باد» انزجار خود را نسبت به این حادثه تروریستی ابراز کردند.
به گزارش ایرنا، روز چهارشنبه 17 خرداد و مصادف با 12 رمضان در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، 17 نفر شهید و 46 نفر مجروح شدند.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیریها به هلاکت رسیدند.
وزارت اطلاعات با افشای هویت و عکس ترویستها اعلام کرد: «تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند 5 نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب توسط گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج شده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشتند.»
گروهک تروریستی داعش، مسئولیت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام(ره) را بر عهده گرفته است.
خبرنگاران: سیدجواد آل داود- امین کمالی فر - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/9343/7247/7243**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.