محمدباقر قالیباف روز چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از 55 پروژه اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 6 شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که اعضای شورای اسلامی شهر تهران انتقاداتی را درباره پاسخگو نبودن شهردار تهران در این 12سال مدیریت به خصوص دوره چهارم فعالیت خود داشته، اظهار کرد: اینکه اعضای شورای اسلامی شهر تهران گفتند که شهرداری پاسخگو نبوده، این را واقعا نمی پذیرم.
وی گفت: اعضای شورای اسلامی شهر تهران، به صورت شفاهی یا مکتوب از من سوال کردند که پاسخ آنان را داده ام، به نظر من این شاید دور از انصاف باشد.
شهردار تهران افزود: ممکن است، یک عضو شورای اسلامی شهر تهران، درخواستی داشته باشد که آن درخواست را نتوانیم انجام بدهیم، آن وظیفه قانونی ما نیست که هر عضوی هر درخواستی داشت ما الزاما آن را بپذیریم، طبیعتا ما در چارچوب مصوبات و قوانین باید به هم پاسخگو باشند البته همکاری هم طبیعتا باید باشد و انجام شود که این وظیفه ما است.
قالیباف درباره حضور دوباره خود به عنوان شهردار تهران در دور جدید مدیریت شهری اظهار کرد: خیر، البته وظیفه من است که هر نوع هم اندیشی و مشورت در این کار باشد را انجام دهم، اگر چه در دور بعدی مدیریت شهری چه دوستان اصول گرا و چه دوستان اصلاح طلب، می آمدند، دیگر فکر می کنم ، 12سال خدمت کردن در یک سمت، کفایت می کند و فرصت را باید در اختیار دیگران گذاشت تا یک نگاه و روح جدید در شهر تهران به وجود بیاید.
وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در سمت شهردار اهواز فعالیت کنید؟، گفت: این سخنان شایعه است.
شهردار تهران با اشاره به تشکیل شورایاری ها گفت: شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است که بیشتر ارتباطش را باید با مردم برقرار کند لذا من معتقدم تقویت شورایاری ها و هیات امنای محلات یکی از ضرورت های شهر تهران است.
قالیباف افزود: اخیرا ابلاغیه ای مبنی بر اینکه انتخابات دور پنجم شورایاری ها برگزار نشود که من فکر می کنم، این مسیر، مسیر درستی نیست و همه باید تلاش کنیم که مردم بیش از گذشته، در اداره شهر مشارکت داشته باشند.
وی با بیان اینکه شهر تهران نیازمند همکاری بیشتر مردم با مجموعه شهرداری است، اظهار کرد: برای فرهنگسازی در زمینه های مختلف، زیرساخت های خوبی در شهر تهران فراهم شده و فکر می کنم ارتقای کیفیت زندگی، بستگی به نوع تعامل مردم با یکدیگر و مردم با شهرداری دارد.
شهردار تهران گفت: به عقیده من، شهر، شهروند و شهرداری سه راس یک مثلثی هستند که می توانند امروز بیش از هر زمان دیگری کیفیت زندگی را در شهر بالا ببرند که امیدواریم شهر تهران با این نوع نگاه اداره شود.
قالیباف افزود: من معتقدم که در نهادی مانند شهرداری، حتما افراد گرایش و سلیقه سیاسی دارند اما هرگز در چنین نهادی گرایش های سیاسی و سلایق سیاسی نمی تواند مورد توجه و اصل قرار بگیرد؛ اینجا باید کار و خدمت به مردم موضوع اول باشد.
شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح 55 پروژه اجتماعی، عمرانی، فرهنگی، ورزشی، عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و محیط زیست در منطقه 6 شهر تهران اظهار کرد: این پروژه ها با حدود 200 میلیارد تومان بودجه به بهره برداری رسیده که بخشی عمده تملکی و در حوزه خدماتی، فرهنگی بوده است.
شهردار تهران با بیان اینکه منطقه 6 شهر تهران، یک منطقه فرهنگی در مرکز شهر تهران است، گفت: سراهای محلات در این منطقه دچار مشکلاتی بودند که امروز 6 سرای محله، افتتاح شد، این سراها می تواند در خدمات فرهنگی مخصوصا در حوزه هایی همچون سلامت، روان شناسی موثر باشد.
وی افزود: امروز در حوزه خدمات اجتماعی یک مرکز که بیشتر در حوزه کارآفرینی فعالیت خواهد داشت، افتتاح شد.
قالیباف بازسازی و ساماندهی بلوار کشاورز را یکی از پروژه های عمرانی در منطقه 6 تهران عنوان کرد و گفت: از حدود یک سال گذشته بازسازی بلوار کشاورز آغاز شده که امروز به بهره برداری رسید.
شهردار تهران با اشاره به ویژگی های بلوار کشاورز و وجود مجموعه های ورزشی و مراکز خدماتی از جمله بیمارستان ها در این بلوار اظهار کرد: برای ارائه خدمات شایسته به شهروندان، در آینده نزدیک مجموعه بلوار کشاورز از طریق زیرگذر به میدان ولیعصر(عج) راه پیدا می کند و به عنوان یک پیاده راه مناسب می تواند مورد استفاده قرار یگرد.
آیین بهره برداری از 55 پروژه اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 6 شهر تهران روز چهارشنبه با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، عظیم بابایی شهردار منطقه 6 و جمعی از مسئولان شهری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران و خانواده معظم شهدا در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.