سید حمید رضا نعمتی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: تنبلی چشم یکی از علل نابینایی و کم بینایی خفیف تا شدید در افراد می باشد که شایع ترین علت نابینایی یک چشمی در افراد زیر 20 سال و دومین علت کاهش بینایی در کودکان محسوب می شود.
وی افزود : تنبلی چشم اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان است و بهترین زمان برای تشخیص و درمان این بیماری ، زیر 5 سالگی افراد است.
وی با اشاره به اجرای طرح ملی غربالگری بیماری تنبلی چشم در شهرستان قرچک گفت: در زمان اجرای این طرح ، در صورتی که کودکی مشکوک به اختلالات بینایی تشخیص داده شود به اپتومتر یا بینایی سنج جهت ویزیت رایگان هدایت می شود.
وی تصریح کرد: اپتومترها تمامی کودکان ارجاعی را مورد معاینه و درمان قرار داده و در صورت وجود اختلالات بینایی شدید تر ، این افراد را به چشم پزشک معرفی می نمایند تا به صورت رایگان مورد معاینه تخصصی قرار گیرند.
رئیس بهزیستی قرچک افزود : سال گذشته در راستای اجرای این طرح ، 9 هزار و 176 کودک 3 تا 6 ساله در پایگاه های ثابت و سیار تحت معاینه بینایی قرار گرفتند که از این تعداد 970 کودک آمبلیوپ تشخیص داده شد و با درمان مناسب ، این افراد نابینایی نجات یافتند.
نعمتی از افرادی که در خانواده های خود کودکان 3 تا 6 ساله دارند خواست تا با در دست داشتن اصل و کپی شناسنامه ، به پایگاههای سنجش مراحعه کنند.
قرچک بیش از 280 هزار نفر جمعیت دارد و در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار : سیدحسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.