محمد حسین تاجیک روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی جاری بیش از 8 هزار هکتار از اراضی قابل کشت شهرستان ورامین زیر کشت محصول گندم رفته که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته به دلیل کاشت محصول کلزا کاهش یافته است.
وی اظهار کرد: با وجود آن که میزان سطح زیر کشت محصول گندم نسبت به سال گذشته کاهش یافته ولی به دلیل رعایت مسائل ترویجی ، بارش مناسب اول فصل ، مبارزه مناسب با علف های هرز و سن غلات ، میزان عملکرد برداشت گندم در سطح افزایش داشته است.
وی بیان کرد: سال زراعی گذشته از هر هکتار از مزارع گندم 4 هزار و 800 کیلوگرم گندم برداشت شد که پیش بینی می شود این میزان عملکرد به 5 هزار و 300 کیلوگرم در هکتار افزایش یابد.
تاجیک گفت: برای برداشت گندم 150 دستگاه کمباین در شهرستان ورامین حضور دارند که از این تعداد 30 دستگاه بومی و 120 از سایر استان ها به ورامین وارد شده اند.
تاجیک افزود: هم اکنون مراکز خرید دولتی و سیلوی ورامین آماده تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است و هیچ گونه محدودیتی در این خصوص وجود ندارد .
وی قیمت تضمینی خرید گندم معمولی در سال زراعی جاری را 13 هزار ریال اعلام کرد.
شهرستان ورامین از بیش از 80 هزار هکتار اراضی قابل کشت برخوردار است که به دلیل کمبود منابع آبی تنها 38 هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات کشاورزی می رود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.