محسن ولیئی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به آغاز هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام اشاره کرد و گفت: سال گذشته تعداد 91 هزار مددجو با مشارکت یک میلیارد و یکصد میلیون تومانی خیران مورد اطعام قرار گرفتند.
وی ادامه داد: این تعداد اطعام نیازمندان در سالجاری به یکصدو 18 هزار نفر و با اعتباری یک میلیارد و 45 میلیون تومان برسد.
ولیئی تصرح کرد: هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام همزمان با ولادت کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع) از پانزدهم ماه مبارک رمضان آغاز و تا روز شهادت حضرت علی (ع) ادامه خواهد داشت.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با بیان اینکه هم اکنون بیش از 20 هزار یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد هستند، افزود: از این تعداد بیش از 7 هزار نفر را ایتام و مابقی را نیز فرزندان خانواده های مشمول طرح محسنین شامل می شوند.
ولیئی سرانه نقدی ماهانه هر یتیم در پایتخت را 264 هزار تومان و فرزندان محسنین را 114هزار تومان عنوان کرد و افزود: سال گذشته درآمدهای نقدی و غیرنقدی طرح اکرام بیش از 51 میلیارد تومان بود که بیش از 28 میلیارد تومان آن برای اکرام ایتام و مابقی آن به فرزندان محسنین اختصاص می یابد.
وی تصریح کرد: این میزان کمک های نقدی و غیر نقدی نسبت به سال 94 قریب به 10 درصد افزایش داشته و پیش بینی می شود که کمک ها افزایش یابد.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه طرح اکرام ایتام از سال 78 از سوی کمیته امداد اجرایی شده است، افزود: طرح اکرام ایتام یکی از موفق ترین طرح های این نهاد محسوب می شود که برای حمایت های مادی و معنوی از فرزندانی که دست روزگار آنان را از نعمت وجود پدر محروم کرده است.
ولیئی ادامه داد: در این طرح حمایت ایتام به حامیان علاقه مند واگذار شده و هر حامی با پذیرفتن یک یا چند نفر یتیم، ماهیانه حداقل 30 هزار تومان کمک های نقدی را به حساب آنها واریز می کند.
وی با بیان اینکه طرح اکرام محسنین هم از سال 87 در کمیته امداد استان تهران پایه ریزی شده است، اظهار کرد: طرح محسنین برای حمایت های مادی و معنوی از فرزندان خانواده های نیازمند که دست تقدیر به گونه ای دیگر سایه وجود پدر را از زندگی شان دور ساخته و پدر خانواده علی رغم میل باطنی اش به دلیل کهولت، بیماری و از کار افتادگی و یا علل دیگر، توان اداره زندگی را ندارد.
ولیئی با اشاره به اهداف اجرای طرح اکرام گفت: تقویت حس همدلی و همکاری در جامعه اسلامی، ترویج سنت حسنه احسان به ایتام و خانواده های نیازمند، ایجاد زمینه مشارکت افراد خیر و نیکوکار رعایت عزت نفس و حفظ کرامت انسانی ایتام و خانواده های نیازمند از جمله اهداف کمیته امداد برای اجرایی کردن طرح اکرام است.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه سال گذشته در ایام ماه رمضان 12 هزار و 616 حامی در طرح های اکرام ایتام و محسنین ثبت نام داشتند افزود: امسال نیز با توجه به افزایش تعداد پایگاه‌های حامی‌یابی، پیش بینی شده این رقم به 21 هزار حامی برسد.
وی همچنین به اجرای طرح مفتاح الجنه اشاره کرد و گفت: طی این مدت زمان با حضور خیران، حامیان، مدیران، مسئولان استانی و کشوری از یک هزار و 50 خانواده نیازمند بعد از افطار بازدید و از نزدیک با مشکلات این خانواده ها آشنا می شوند.
به گفته وی امسال در طرح مفتاح الجنه بیش از 534 میلیون تومان در جهت اجرای این طرح هزینه شود که این رقم در سال 95 ، 400 میلیون تومان اختصاص یافته بود.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران خاطر نشان کرد: 11 هزار سبد کالا سال گذشته میان محرومان توزیع شد که در سالجاری 15 هزار سبد کالا شامل اقلامی از جمله خشکبار، برنج، روغن، ماکارونی به ارزش یک میلیارد و 600 میلیون تومان بین خانواده های نیازمند کمیته امداد توزیع شود.
به گفته ولیئی شهروندان استان تهران می توانند برای عضویت در طرح اکرام ایتام و محسنین و حمایت از یک یا چند فرزند معنوی با مراجعه به پایگاه های کمیته امداد سطح استان تهران و شهرستان های تابعه و با شماره های 77290035 و 71392242 و سامانه گویای7355 اقدام به این کار خیرخواهانه داشته باشند.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.