دکتر احمد نوراللهی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت : روز گذشته شایعه ای مبنی بر بستری شدن یک بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در بیمارستان شهید مفتح در شبکه های مجازی پخش شده که این خبر کذب بوده و به هیچ عنوان صحت ندارد.
وی افزود : هر بیماری که به بیمارستان مراجعه می کند ، برای تشخیص نوع بیماری به اقداماتی نظیر آزمایش نیاز دارد تا نوع بیماری آن مشخص شود ، کسی که دل درد دارد برای تشخیص آپاندیسیت وی نیاز است که اول آزمایشی بر روی او انجام شود تا بتوان اقدامی جهت درمان او انجام داد.
وی تأکید کرد: بیان نوع بیماری ، در انتهای تشخیص و آزمایشات بالینی صورت می گیرد و نباید از همان ابتدا نوع بیماری ، آن هم بیماری هایی که سلامت عمومی جامعه را هدف قرار داده و می تواند باعث ملتهب شدن جامعه شود را عنوان کرد.
نوراللهی بیان کرد: این که افراد در برابر ابتلا به هر نوع بیماری ، مراقبت های لازم را از خود انجام دهند کار پسندیده ای است ولی نباید با اطلاع رسانی و نشر اخبار کذب ، آرامش جامعه را بر هم زد.
رئیس بیمارستان شهید مفتح ورامین اظهار کرد: تا کنون هیچ موردی از تب کریمه کنگو در منطقه ورامین مشاهده نشده و مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.
روز گذشته برخی از کانال های تلگرامی ورامین اسم و مشخصات فردی را که مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو شده را اعلام کردند که وی در بیمارستان شهید مفتح و در محیط ایزوله بستری شده است.
تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو ، یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.