محمدکرم محمدی روز دوشنبه درحاشیه راهپیمایی 15 خرداد مردم پیشوا به خبرنگار ایرنا گفت : مردم شهرستان پیشوا در قیام خونین 15 خرداد سال 42 ، دفاع از ارزش های اسلامی را با تقدیم جان خود به اثبات رساندند ، ارزشی که به واسطه دفاع از حریم ولایت محقق می شود.
وی گفت : مردم پیشوا به درستی ثابت کردند که انقلاب اسلامی ریشه در فرهنگ عاشورا دارد چرا که رخت عزای حسینی را با کفن دفاع از حریم ولایت عوض کرده و در این مسیر جان خود را تقدیم اسلام کردند.
وی تصریح کرد: 15 خرداد برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می شود چرا که خون شهیدان این قیام ، درخت نوپای انقلاب را آبیاری کرد و آن را به درختی تنومند تبدیل نمود ،درختی که ثمره آن به بار نشستن ارزش های اسلامی است.
فرماندار پیشوا افزود : مردم پیشوا و ورامین در 15 خرداد سال 42 قیامی را پایه ریزی کردند که نتیجه آن را در بهمن سال 57 با پیروزی انقلاب اسلامی به ثمر نشست، انقلابی که عزت، اقتدار و صلابت خود را مرهون ایثار امام و شهیدان راه امام می داند .
مردم شهرستان پیشوا همه ساله به یاد شهیدان قیام خونین 15 خرداد سال 42 راهپیمایی کرده و از تلاش و ایثار کفن پوشان این قیام تقدیر می کنند.
مردم پیشوا و ورامین در 15 خرداد 1342 در اعتراض به دستگیری امام خمینی (ره) کفن بر تن کرده و به سمت تهران حرکت کردند که در منطقه پل باقرآباد به دست مزدوران رژیم شاه به خاک و خون کشیدند.
در این قیام سید مرتضی طباطبایی رفیعی ، جعفر عرب مقصودی ، مسیب مهابادی ، ابوالقاسم اردستانی ، حسن خانی ، امیرهوشنگ معصومشاهی و عزت الله رجبی در این قیام خونین به دست دژخیمان رژیم ستم شاهی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.