به گزارش ایرنا، مردم خداجوی پیشوا روز دوشنبه در سالروز قیام خونین 15 خرداد سال 42 با اجتماع در مقابل مصلای امام خمینی (ره) صحنه های غرور آفرینی را از عشق به نظام مقدس جمهوری اسلامی به تصویر کشیدند و ثابت کردند که عشق به ولایت در وجود آن ها رسوخ کرده است.
مردم پیشوا که در قیام خونین 15 خرداد سال 42 که با سومین روز از شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان همزمان شده بود ثابت کرده بودند که انقلاب اسلامی ریشه در نهضت عاشورای حسینی دارد ، بار دیگر کفن های به جای مانده از پدران شهید خود را بر تن کرده و با حضور در راهپیمایی با شکوه این روز ، جلوه های دیگری از انقلاب را به تصویر کشیدند.
راهپیمایان در حالی که با عبور از خیابان های اصلی به سمت مرقد مطهر امامزاده جعفر(ع) برادر بلافصل امام رضا (ع) حرکت می کردند با شعارهای مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل ، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست ، بر ادامه راه شهیدان 15 خرداد تأکید کردند.
حضور پر تعداد جوانان و نوجوانان پیشوایی در این راهپیمایی ثابت کرد که دلبستگی به نظام مقدس جمهوری اسلامی به گروه و یا سن خاصی تعلق ندارد بلکه عشق به این نظام الهی از نسل اول انقلاب ، به آینده سازان جمهوری اسلامی منتقل شده است.
در پایان این مراسم ، راهپیمایان با اجتماع در صحن مطهر امامزاده جعفر (ع) محل شروع حرکت کفن پوشان در قیام خونین 15 خرداد سال 42 ، ضمن گلباران مزار شهیدان ، بر ادامه راه امام راحل و شهیدان انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس تأکید کردند.
شهیدان سید مرتضی طباطبایی رفیعی ، جعفر عرب مقصودی ، مسیب مهابادی ، ابوالقاسم اردستانی ، حسن خانی ، امیرهوشنگ معصومشاهی و عزت الله رجبی در قیام 15 خرداد مردم دشت ورامین به دست دژخیمان رژیم ستم شاهی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.