به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید محسن محمودی در مراسم راهپیمایی 15 خرداد سال 42 مردم ورامین گفت : قیام خونین 15 خرداد در شکلی به وقوع پیوست که رژیم ستم شاهی خفقان شدیدی را در جامعه حاکم کرده بود و کسی جرأت اعتراض به شرایط موجود جامعه نداشت.
وی افزود : در این فضا و در حالی که کسی را تاب مقابله با رژیم شاه نبود ، مردم ورامین که عشق به اسلام و ولایت در وجودشان موج می زد با اطلاع پیدا کردن از دستگیری امام راحل بدون ترس و واهمه از کشته شدن به دست عوامل رژیم شاه پای در میدان مبارزه گذاشته و سینه های خود را آماج گلوله کردند.
وی تصریح کرد: شهیدان 15 خرداد سال 42 عزادار سیدالشهدا بودند و در حالی که درسومین روز از شهادت سید و سالار شهیدان مشغول عزاداری بودند کفن بر تن کرده و در راه دفاع از امام پای پیاده مسیر را طی کردند و شعار همه آن ها این بود که ما اهل کوفه نیستیم و آمده ایم که امام را نجات دهیم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود : قیام خونین 15 خرداد سال 42 و شهیدان این روز پایه های رژیم منحوس پهلوی را سست کرد و باعث شد تا انقلاب جوشش و حرکت خود را به پیش برد.
محمودی بیان کرد:شهیدان 15 خرداد غریبانه در گورستان مسگر آباد در حالی که همچون شهیدان دشت کربلا تکه تکه شده بودند به خاک سپرده شدند و در میان آنان مجروحینی نیز بودند که زنده زنده به خاک سپرده شدند ولی خون این شهیدان انقلاب اسلامی را جاودانه کرد.
وی تأکید کرد: امروز مردم ورامین بار دیگر در صحنه حضور پیدا کردند تا با صدای بلند فریاد بزنند که تا پای جان از ولایت فقیه و آرمان های انقلاب دفاع کرده و به هیچ فتنه گر و منافقی اجازه نمی دهند که به اصل ولایت فقیه و نظام خدشه ای وارد کنند.
امام جمعه موقت ورامین اظهار کرد: مردم ورامین با بصیرت و شناخت عمیق از شرایط جامعه ، چه در سال 42 و چه امروز وارد میدان شده و از ارزش هایی که به واسطه خون هزاران شهید به دست آمده دفاع می کنند.
شهیدان سید مرتضی طباطبایی رفیعی ، جعفر عرب مقصودی ، مسیب مهابادی ، ابوالقاسم اردستانی ، حسن خانی ، امیرهوشنگ معصومشاهی و عزت الله رجبی در این قیام خونین به دست دژخیمان رژیم ستم شاهی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.