به او که نزدیکتر شدم حس عجیبی به من دست داد و احساس می کردم سالهاست که او را می شناسم اما به واقع اینگونه نبود و تنها لحن زیبای او باعث ایجاد چنین فضای معنوی شده بود؛ سلام کردم و او نیز بر حسب یک واجب شرعی اما با رویی خوش و لحنی زیبا پاسخ داد علیک سلام.
هنوز لحظاتی از آشنایی زود هنگام من نگذشته بود که دوباره با شروع و تکرار جملات خود و گاهی اوقات نیز با نیم نگاهی به گنبد و گلدسته های حرم گام های خویش را محکم تر برداشته و به سمت یکی از درهای ورودی حرم نزدیک می شد.
عقربه ها که حدود ساعت 18 و زمان چهاردهم خرداد ماه 1396 را نشان می داد هر لحظه برانبوه جمعیت حاضر و اندوهگین رحلت جانسوز بنیان گذار انقلاب اسلامی بیشتر شده و دراطراف حرم هم همه و ازدحام جمعیت و زمزمه های موجود بر سرزبان زائران تنها حکایت از آمدن رهبر معظم انقلاب به حرم مطهر امام خمینی (ره) تداعی می کرد.
من نیز در حالی که چند قدمی با این زائر حرم همراه شده و او را همراهی می کردم نامش را پرسیدم گفت بنده خدا، گفتم از کجا و برای چه کاری در این روز به حرم امام راحل آمدی که گفت: می روم بار دگر مستم کند بی سر و بی پا و بی دستم کند که با پایان این جمله خود را به داخل حرم رساند و رفت.
امروز در کنار حرم مطهر امام راحل بعد از گذشت بیست هشت سال از ارتحال ملکوتی معمارکبیر انقلاب حال و هوایی عجیبی در تمامی مجموعه حاکم است، حالی و هوایی عرفانی و معنوی که وصف آن را نمی توان با چرخش قلم بر روی کاغذ به تصویر کشید.
بعد از بیست و هشت سال از پرواز عاشقانه امام راحل به دنیای ابدی نمی توان عشق و علاقه مردم به آن امام بزرگوار را درجملاتی هرچند عارفانه و یا عاشقانه به رشته تحریر درآورد.
از دیگر برتری برگزاری مراسم امسال سالروز ارتحال امام راحل در مقایسه با سالهای گذشته قرار گرفتن درماه خدا و مهمانی خداست که به این محبت الهی حال و هوای خاص دیگری بخشیده است.
بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان و بیت شریف امام راحل از ساعت 18 با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حال برگزاری است.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، همه ساله آیین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در روز چهاردهم خرداد در ساعت 9 صبح برگزار می شد که امسال به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان این مراسم به عصر امروز موکول شده است.
به گفته مسئولان برگزاری این مراسم؛ حرم مطهر امام راحل هم اکنون پذیرای زائران استان های هم جوار هم چون البرز، قم، قزوین و سمنان است که پس از سخنرانی حضرت امام خامنه ای سفره اطعام و افطار در تمام صحن های این حرم گسترده خواهد شد.
به گزارش ایرنا به نقل از مسئولان امر، پیش بینی می شود امسال حدود 250 هزار زائر در این مراسم حضور داشته باشند که سفرا و طلاب خارجی هم بخشی از آنان خواهند بود.
بر همین اساس حدود 300 خبرنگار از خبرگزاریها و رسانه های مختلف نیز مراسم امروز را پوشش خواهند داد که در بین آن ها 30 رسانه خارجی هم حضور دارند.
بنابر اعلام مسئولان ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به منظور رعایت حال مردم مومن و روزه دار، تنها مراسم بزرگداشت امام در سال جاری این مراسم خواهد بود و مراسم دیگری برگزار نخواهد شد.
خبرنگار: بهروز سلطانیان - انتشار: محمد آجورلو
اجتمام*1933*9343**1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.