به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مازیار حسینی افزود: این ایستگاه ها شامل میدان صنعت، پل نصر، شهید نواب صفوی، کمیل، بریانک، میدان محمدیه و شهید محلاتی یا بسیج است.
وی با اشاره به اینکه سایر ایستگاه های خط هفت آماده بهره برداری است اظهار کرد: منتظر نصب پله برقی در ایستگاه های باقیمانده هستیم و این ایستگاه ها پس از آماده شدن، به نوبت به بهره برداری خواهند رسید.
حسینی یادآور شد: تمامی 18 ایستگاه باقیمانده خط هفت مترو تا پایان امسال به بهره برداری خواهند رسید.
معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: خط هفت مترو پایتخت یکی از عمیق ترین خطوط مترو شهر تهران است که از زیر تمامی پنج خط دیگر عبور می کند.
وی با بیان اینکه این خط با تمامی خطوط مترو شهر تهران ایستگاه تقاطعی دارد و به صورت (L) شکل طراحی شده گفت: خط هفت مترو از ورزشگاه تختی در شرق تهران آغاز شده و تا بزرگراه نواب ادامه دارد و از آنجا با یک حرکت شمال سویی تا سعادت آباد امتداد پیدا می کند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران اظهار کرد: قرار گرفتن یکی از سخت ترین لایه های زمین شناسی و ژئومورفولوژی(علم شناسایی اشکال ناهمواریهای زمین) شهر تهران در مسیر احداث این خط، بالا بودن سطح آب های زیرزمینی و فرسودگی ساختمان های مناطق قدیمی شهر از جمله سختی های احداث خط هفت مترو بود.
به گفته وی در یکی از حفاری هایی که در این مسیر انجام می شد، اسکلت فردی پیدا شد که مربوط به هفت هزار سال پیش بوده که این مساله قدمت مناطقی که در طول مسیر احداث این خط قرار داشت را نشان می دهد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.