قائم مقام شهردار منطقه 20 در آستانه مراسم سالگرد بزرگداشت امام خمینی(ره) به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه با اینکه منطقه 20 شهرداری تهران همزمان با ایام سالگرد بزرگداشت امام خمینی(ره) در مسیر عبوری قرار دارد و همچنین میزبان خیل عظیمی از زائران این حرم مطهر نیز است، تمامی مسیرهای منتهی به حرم امام خمینی(ره) و همچنین حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بهسازی و ایمن سازی شده اند است تا تردد زائران در محیطی امن و آراسته انجام شود.
ابوالفضل حیدری ادامه داد: بزرگراه های امام علی(ع)، شهید آوینی، شهید کریمی و محورهای فدائیان اسلام، سلمان فارسی، ورامین، شهید رجایی از مهمترین مسیرهای تردد زائران هستند که تمهیدات لازم ترافیکی، عمرانی و نگهداشت فضای عمومی آنها انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای برپایی هرچه باشکوه تر این مراسم اندیشیده شده است، گفت: افزایش امکانات رفاهی و خدماتی در محیط پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از دیگر اقدامات مدیریت شهری منطقه 20 است.
حیدری در ادامه به ارائه خدمات فرهنگی به زائران در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اشاره کرد و عنوان داشت: عوامل معبربان، امدادی و خدمات شهری نیز همزمان با ایام سالگرد بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) در ضلع شمال، جنوب، غرب و شرق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آماده باش هستند و به زائران خدمات رسانی خواهند کرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 19 نیز در تشریح اقدامات ترافیکی منطقه 19 در محوطه حرم امام خمینی(ره) به خبرنگار ایرنا گفت: پارکینگ های شمالی حرم و نمایشگاه شهر آفتاب به مناسبت برگزاری مراسم بیست و هشتمین سالگرد رهبر کبیر آماده سازی شده اند.
علیرضا مرآتی با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای ساماندهی پارکینگ شمالی حرم در حال انجام است و تاکنون 2 هزار متر خط کشی در محوطه حرم و بلوار آب نما اجرا شده است افزود: برای کاهش مسافت جابجایی در پارکینگ ها و استقرار مناسب اتوبوس های زائران در پارکینگ های یک و دو نمایشگاه شهر آفتاب، موانع وگاردریل ها جابجا و 100 نیوجرسی پلاستیکی نیز برای جداسازی استفاده شده است.
وی ادامه داد: ضمن انجام اصلاحات هندسی در داخل پارکینگ شمالی حرم وداخل پارکینگ نمایشگاه شهر آفتاب، 43 تابلوی اسامی استانها برای راهنمایی مسافران شش استان در پارکینگ نمایشگاه انجام شده است.
مرآتی با بیان اینکه چادرهای اسکان زائران و مسافران استانهای قم، اصفهان، سمنان، البرز، قزوین و مرکزی در محوطه پارکینگ نمایشگاه شهر آفتاب برپا شده است خاطرنشان کرد: برای دستیابی راحت تر به مسیرها و پارکینگ های حرم بنرهای اطلاع رسانی نیز در این محوطه نصب شد.
وی در ادامه به خدمات دهی رایگان سیستم حمل ونقل عمومی برای تسهیل شرکت شهروندان تهرانی در مراسم گرامیداشت امام راحل(ره) اشاره کرد و گفت: تاکسی های شرکت تاکسیرانی از ابتدای بزرگراه صنیع خانی در صالح آباد به صورت رایگان نسبت به جابجایی زائرین تا حرم مطهر اقدام می کنند.
مرآتی به شهروندان تهرانی توصیه کرد: با توجه به اینکه مترو و شرکت واحد در روز 14 خرداد ماه به صورت رایگان به زائرین محترم خدمات ارائه می دهند برای سهولت تردد حدالامکان از آوردن خودروهای شخصی خودداری کنند.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.