به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این جشنواره ادبی با موضوع ائمه اطهار(ع) در سه بخش کلاسیک، آزاد و متن کوتاه برگزار می‌شود.
شاعران، نویسندگان و علاقه‌مندان به حوزه ادبیات در رده های سنی نوجوانان (12 تا 15 سال) و بزرگسالان(16سال به بالا) می‌توانند اشعار یا نوشته‌های خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
هر فرد می‌تواند با ارسال یک یا حداکثر دو بیت شاخص از شعر خود در بخش شعر کلاسیک شرکت کند.
همچنین شاعران و علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال یک شعر کوتاه یا برشی از شعر خود- حداکثر چهار سطر و بیست کلمه- در بخش شعر آزاد شرکت کنند، در بخش متن کوتاه نیز می‌توانند دل‌نوشته‌ها یا جملات کوتاه خود را حداکثر در بیست کلمه به جشنواره ارسال کنند.
دبیرخانه جشنواره مجاز است آثار راه یافته به بخش نهایی را، به صورت کتاب منتشر کند.
علاقه‌مندان از دوازدهم تا پایان خردادماه فرصت دارند با ارسال آثار به نشانی اینترنتی shahbeytsarv@gmail.com و یا شبکه اجتماعی تلگرام به نشانی t.me@shahbeytsarv در جشنواره ادبی «شاه بیت» شرکت کنند.
دبیرخانه جشنواره در تهران، خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از پارک ساعی، فرهنگسرای سرو واقع شده و شماره تلفن گویای 88881879 آماده پاسخگویی به سوالات علاقه‌مندان است.

*انتشار فراخوان مسابقه دیجیتالی «روایتگر روح الله»
فرهنگسرای فناوری اطلاعات به مناسبت فرارسیدن بیست و هشتمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره)، مسابقه «روایتگر روح الله» را در فضای مجازی برگزار می کند.
این مسابقه با هدف تبیین آموزه‌ها و اندیشه‌های امام خمینی (ره) به نسل جوان در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... با محوریت «زندگی به سبک روح الله» برگزار می شود.
علاقه مندان می توانند آثار خود را در قالب وبلاگ، وب سایت، کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به دبیرخانه مسابقه به نشانی www.revayatgar96.ir ارسال کنند.
آخرین مهلت شرکت در این مسابقه 29 خردادماه جاری است، به آثار برتر جوایز نفیسی اهدا می شود.
فرهنگسرای فناوری اطلاعات در تقاطع خیابان های کارگر و جمهوری اسلامی واقع شده و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 66902138 تماس بگیرند.

*برگزاری مسابقه کتابخوانی «محرم راز»
کتابخانه پرتو منطقه 22 شهر تهران، مسابقه کتابخوانی «محرم راز» را به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) برگزار می‌کند.
این مسابقه برگرفته از کتاب «آن‌سوی آفتاب» تألیف علی‌اکبر جعفری ندوشن است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌های منطقه 22 و فرهنگسرای تهران با در اختیار گرفتن سؤالات در این مسابقه شرکت کنند، زمان ارسال پاسخ به سوالات تا 13خردادماه است.
کتابخانه پرتو در شهرک راه‌آهن، میدان اتریش، بوستان نسترن واقع شده و تلفن 44763299 پاسخگوی سوالات علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.

*مسابقه پیامکی «او یک امام بود»
فرهنگسرای آفتاب به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با هدف آشنایی با سیره عملی و نظری و ابعاد مختلف شخصیتی امام خمینی (ره)، مسابقه پیامکی «او یک امام بود» را از کتاب برداشت هایی از سیره امام خمینی(ره) به کوشش غلامعلی رجایی از انتشارات عروج برگزار می کند.
علاقه مندان می توانند برای شرکت در این مسابقه با مراجعه به نشانی اینترنتیhttp://aftab.farhangsarar.ir خلاصه کتاب را دریافت و پاسخ سوالات را تا پایان خردادماه، مانند این نمونه: ب، ج، الف، ب، ج، ب، الف با ذکر نام و نام خانوادگی به سامانه پیامکی 2000183732 ارسال کنند.
فرهنگسرای آفتاب در خیابان دکتر شریعتی، روبروی خیابان دولت،خیابان امام‌زاده واقع شده و شماره تلفن 22009000 آماده پاسخگویی است.

*نمایشگاه کتاب خورشید جماران در فرهنگسرای امام(ره)
فرهنگسرای امام (ره) همزمان با فرارسیدن سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) نمایشگاه کتاب با عنوان «خورشید جماران» را با هدف آشنایی جوانان و نوجوانان با تفکرات، آرمان ها و کتاب های امام خمینی(ره) برگزار می‌کند.
این نمایشگاه کتاب 11 تا 16 خردادماه ساعت 9تا 17 در فرهنگسرای امام (ره) واقع در؛ میدان قدس (تجریش)، خیابان شهید باهنر، بعد از سه راه یاسر، خیابان امیر سلیمانی برپاست.

*نمایشگاه کتاب «غروب خورشید» در خانه فرهنگ ولیعصر(عج)
خانه فرهنگ ولیعصر(عج) همزمان با فرارسیدن سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) نمایشگاه کتاب «غروب خورشید» را با هدف آشنایی جوانان و نوجوانان با تفکرات، آرمان ها و کتاب های حضرت امام خمینی(ره) و بسط و گسترش تفکرات امام (ره) برگزار می‌ کند.
این نمایشگاه کتاب از 13 تا 18 خردادماه از ساعت 8 تا 18 در خانه فرهنگ ولیعصر(عج) واقع در میدان خراسان، انتهای خیابان طیب، جنب پارک ولیعصر(عج) برپاست.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.