سید حسین هاشمی روز چهارشنبه در پایان بیست و ششمین ستاد اقتصاد مقاومتی به خبرنگار ایرنا، گفت: بر اساس گزارش سازمان اقتصاد و دارایی استان که در جلسه امروز قرائت شد، حضور شرکت های خارجی در استان بسیار مناسب است و پیش بینی می کنیم که با تداوم این حضور و بهبود فضای کسب و کار و سرمایه گذاری در استان، حجم سرمایه گذاری های امسال نسبت به سال گذشته به 2 برابر افزایش یابد.

** پروژه هایی برای رفع مشکل آب شرب استان تهران در بلندمدت و جلوگیری از فرونشست زمین در پایتخت
استاندار تهران همچنین اعلام کرد که در نشست امروز روی موضوع تامین آب شرب استان و بخصوص شهر تهران مباحثی مطرح شد زیرا تامین آب استان در آینده را باید پیش بینی کنیم.
وی افزود: در این باره پروژه های خوبی در دست اجرا داریم و اقدامات موثری نیز تاکنون انجام شده است.
یکی از برنامه های میان مدت استان را اجرای پروژه های انتقال آب به تهران و جلوگیری از فرونشست زمین بخصوص در جنوب شهر عنوان کرد.
هاشمی گفت: با اجرای 2 طرح انتقال آب از شرق و غرب استان تهران به پایتخت که قرار است تا چهار سال آینده به بهره برداری برسد، 160 میلیون متر مکعب آب به حجم آب شرب استان افزوده می شود.
وی البته بر لزوم مدیریت مصرف و رعایت صرفه جویی از سوی شهروندان تهرانی در مصرف آب تاکید کرد.
استاندار تهران همچنین ارزیابی عملکرد دستگاه های استان در حوزه اقتصاد مقاومتی را یکی دیگر از دستور کارهای جلسه امروز ستاد اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه اغلب دستگاه های استان تهران غیر از پنج دستگاه، عملکردی مثبت و بالای 80 درصدی داشته اند.
از نکات قابل تامل که در جلسه امروز ستاد اقتصاد مقاومتی استان عنوان شد می توان به سخنان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان تهران اشاره کرد که از تامین آب شرب استان تهران برای 150 سال آینده با اجرای 2 برنامه انتقال آب ، خبر داد.
محمدرضا بختیاری اظهار کرد: با اجرای پروژه انتقال آب از سد طالقان با طول 150 کیلومتر خط انتقال و نیز اجرای خط انتقال آب از بخش شرق به سمت تهران و تکمیل سد نمرود این امیدواری وجود دارد که مشکل آب شرب استان تهران برای سال های متمادی برطرف شود.
به گفته او اجرای این طرح ها عمدتا از نیمه دوم سال 1397 آغاز خواهند شد.
همچنین محمدرضا مس فروش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از نیاز مجموعه صنعت استان به یک هزار و 900 لیتر بر ثانیه آب، خبر داد و خواستار توجه شرکت های آب منطقه ای و آبفای شهری به این موضوع شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: یحیی معماری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/6539 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.