به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اشرف منصوری روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه هیچ محدودیتی در تامین کالای اساسی نداریم افزود: در زمینه تامین کالاهای اساسی مردم و همچنین تامین نهاده های دامی که مورد نیاز واحدهای دامی و مرغداری های است هیچ مشکلی و محدودیتی وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در سطح کشور و استان تهران از ذخایر مناسبی برخوردار هستیم تاکید کرد: درمدت کوتاه چند روزه، شاهد افزایش قیمت برخی نهاده ها از ناحیه برخی افراد سودجو و دلال بودیم که این موضوع ناشی از اطلاع رسانی غلط و ایجاد فضای روانی و تلاش افراد سودجو برای برهم زدن بازار بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: این درحالی بود که نه در نهاده های دامی افزایش قیمت جهانی وجود داشت و نه ذخایر در انبارها کاهشی داشت که البته برخی بدنبال سوء استفاده بودند که با تلاش و حضور به موقع همکاران و شرکت پشتیبانی امور دام نه تنها افزایش قیمتی نداشتیم بلکه قیمت از گذشته نیز پائین تر آمد.
وی در ادامه به جزئیات طرح ضیافت پرداخت و گفت: با آغاز ماه مبارک رمضان و نیاز بازار به اقلام اساسی به خصوص گوشت و برنج ، نیاز است با توزیع و حضور به موقع از التهاب بازار کم کنیم.
منصوری خاطرنشان کرد: اولا لازم است کالاها درقالب طرح ضیافت به دست مردم برسد و کنترل جدی و به موقع از طریق دستگاه های نظارتی صورت گیرد و نیز با عرضه به موقع و رعایت پراکندگی جغرافیایی جهت سهولت دسترسی مردم از هرگونه افزایش قیمت جلوگیری شود.
وی همچنین در زمینه اقدامات صورت گرفته در تامین گوشت قرمز گفت: تامین گوسفند زنده از استان های غربی و توزیع گوشت گرم وارداتی درسطح وسیعی درحال انجام است.

** در استان تهران سالانه 6 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می شود
منصوری با بیان اینکه خط قرمز ما در استان مسائل زمین است تاکید کرد: در استان تهران 6 میلیون تن، حدود 5 درصد محصولات کشاورزی کشور در استان تهران تولید می شود.
وی یادآور شد: جلوگیری از ورود افراد سودجو و فرصت طلب و برخورد جدی و قاطع با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و انجام به موقع رفع تداخلات و تسریع در اجرای احکام قضایی و حفظ این سرمایه عظیم برای نسل موجود و آیندگان را فراهم می کند.

** دست افراد سودجو در تصرف زمین های کشاورزی باید قطع شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با تاکید براینکه دست افراد سودجو در تصرف زمین های کشاورزی باید قطع شود افزود: همکاران جهادکشاورزی باید زمینه را برای فعالیت های اقتصادی در چارچوب مسائل قانونی فراهم کرده و در این زمینه گشایش ایجاد کنند و هیچ کس حق ندارد باعث سرگردانی ارباب رجوع در ادارات شود.
وی یادآور شد: فعالیتی که به منافع ملی کشور صدمه وارد کند، برخورد جدی و قاطع خواهیم داشت.
منصوری اظهار کرد: نقشه کاداستر استان تهران را در سال گذشته در سطح 70هزار هکتار از اراضی آغاز کردیم و امسال باید بقیه اراضی نیز تعیین تکلیف شود که در این رابطه لازم است پیشرفت کار با سرعت بیشتری دنبال شود.
در پایان این جلسه ، از زحمات قاسم عنایتی مدیر سابق امور اراضی استان تهران با اهدای لوحی تقدیر و تشکر شد و رضا دوستی ایرانی به عنوان مدیر جدید امور اراضی استان معرفی شد.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.