به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری ورامین ، عباسعلی سعیدیان در همایش ملی پیشگامان نهضت که با حضور مردم و مسئولان شهرستان ورامین در سالن اجتماعات دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا برگزار شد اظهار کرد: خانواده معظم شهدای 15 خرداد سال 42 از ارزش والایی در جامعه برخوردارند و همواره باید مورد تکریم و تجلیل قرار گیرند.
وی افزود: شهیدان 15 خرداد سال 42 در شرایطی در مسیر دفاع از ولایت فقیه گام نهادند که خفقان شدیدی در جامعه حکمفرما بود بنابر این باید بیش از گذشته به آنان توجه شده و ابعاد شخصیتی آن ها برای جامعه و به ویژه نسل جوان بازگو شود.
وی بیان کرد: امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان به شناخت و آگاهی مردم نیاز دارد ، مردم در سال 42 در شرایطی گام در میدان مبارزه با ظلم و دفاع از مرجعیت شیعه پای نهادند که رژِیم ستم شاهی ، با ایجاد رعب و وحشت فرصت هر گونه حرکت را از مردم سلب کرده بود ولی کفن پوشان ورامینی با درک صحیح از شرایط جامعه در حالی که به خوبی می دانستند که در این مسیر جز شهادت نصیبشان نمی شود ، پای در میدان مبارزه حق علیه باطل گذاشتند.
وی اظهار کرد: توجه به ابعاد مختلف این قیام باعث می شود تا تشعشع نورانی این حضور بیش از گذشته در نظر مردم جلوه گری نموده و ارزش های آن نسل آینده ساز جامعه تبیین شود.
هفت شهید سرافراز دشت ورامین در15خرداد سال 42 بر روی پل باقرآباد قرچک به خاک و خون کشیده شدند تا حرکت انقلابی مردم ایران با هدف نابودی ظلم و ستم شکل بهتری به خود گرفته و زمینه ای برای پیروزی انقلاب اسلامی شود تا جایی که امام راحل از این قیام به عنوان مبداء انقلاب اسلامی یاد کرد.
شهیدان سید مرتضی طباطبایی رفیعی ، جعفر عرب مقصودی ، مسیب مهابادی ، ابوالقاسم اردستانی ، حسن خانی ، امیرهوشنگ معصومشاهی و عزت الله رجبی در این قیام خونین به دست دژخیمان رژیم ستم شاهی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.