به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ،مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: دوچرخه، تبلت، تلویزیون و انواع اسباب‌بازی از جمله هدایایی است که خیران در جهت برآورده کردن آرزوها به کودکان تحت حمایت این نهاد اهدا کردند.
محسن ولیئی افزود: برآورده شدند آرزوهای کودکان توسط نیکوکاران در ماه رمضان امسال در غرفه حامی آرزوها جشن رمضان ادامه دارد.
وی اظهار کرد: نیکوکاران با اطلاع از آرزوی کودکان تحت حمایت این نهاد نسبت به برآورده کردن آنها اقدام می کنند؛ پیش از این از ایتام خواسته شده بود که آرزوهای خود را درقالب دل نوشته بنویسند.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران تصریح کرد: در همین جهت سال گذشته طی این اقدام در ایام ماه مبارک رمضان در غرفه حامی آرزوهای جشن رمضان بیش ازیک هزار و 200 نیکوکار برای برآورده کردن آرزوی ایتام و کودکان دارای سرپرست ناتوان اقدام کردند.
ولیئی با اشاره به اینکه آرزوی حدود 500 کودک در همین مدت زمان برآورده شد،تصریح کرد: دوچرخه، تبلت، تلویزیون و انواع اسباب‌بازی از جمله هدایایی بود که خیران در جهت برآورده کردن آرزوها به کودکان تحت حمایت این نهاد اهدا کردند.
وی از برگزاری مراسم جشن آرزوها درباغ موزه قصر خبرداد و گفت: در پارک طبیعت ( آب و آتش) در غرفه حامی آروزها و در پارک ارم در غرفه تونل آرزوها برگزار می شود.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح اکرام تاکنون حدود یکصد هزار حامی نیکوکار با کمیته امداد استان تهران همکاری می‌کنند، تأکید کرد: خوشبختانه مشکلات عدیده‌ای از کودکان یتیم و دارای سرپرست ناتوان برطرف و مساعدت‌های معنوی و مادی شایسته‌ای به خانواده‌های نیازمند در طی سالهای اجرای این طرح در کمیته امداد ارائه شده است.
وی خاطرنشان کرد:با اجرای طرح اکرام ایتام همچنین طرح محسنین، عدالت اجتماعی توسعه در مسیر فقرزدایی هموارتر می‌شود؛ اجرای این طرح باعث کاهش تبعات فردی، اجتماعی و اقتصادی فقدان پدر یا مادر در تربیت فرزندان و تعالی خانواده در جامعه می‌شود.
ولیئی بیان کرد: شهروندان استان تهران می توانند برای شرکت در طرح اکرام ایتام و محسنین و حمایت از یک یا چند فرزند معنوی، برآورده کردن آرزوها کودکان مورد حمایت با مراجعه به دفاتر کمیته امداد در سطح شهر تهران و شهرستانهای تابعه و یا با سامانه گویای 7355 تماس حاصل نمایند.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران به برنامه های فرهنگی این نهاد ویژه مددجویان تحت حمایت در ایام ماه رمضان پرداخت و افزود: همزمان با شروع ماه ضیات الهی، برنامه های آموزشی قرآن در قالب 'طرح ترنم نور' با همکاری موسسات قرآنی برگزار می شود.
وی با اشاره به اهداف اجرای طرح ترنم نور گفت: افزایش سطح بینش و باورهای دینی و مذهبی مددجویان از طریق انس بیشتر با قرآن و احیای فرهنگ دینی، ترویج، تبلیغ و اعتلای فرهنگ قرآنی و گسترش فضایل اخلاقی در زندگی مددجویان از اهداف اجرای این طرح است.
ولیئی به دوره های محافل انس با قرآن و آموزش قرآن کریم به مددجویان تحت حمایت شامل روخوانی، روان‌خوانی، قرائت، حفظ ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم،افزود: مددجویان تحت حمایت که اغلب زنان سرپرست خانوار هستند، در کلاس های آموزش روخوانی، روان خوانی، قرائت، حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم شرکت می کنند واز فضایل قرآن در این ماه مبارک بهره مند می شوند؛ همچنین امدادگران این نهاد از برگزاری این دوره ها بهره مند می شوند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7247 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.