به گزارش ایرنا، سیروس نصیری روز سه شنبه در نشست شورای عشایر شهرستان دماوند در سالن جلسات فرمانداری دماوند، اظهارکرد: در سال گذشته بالغ‌بر 66 هزار تن شیر، گوشت، لبنیات، صنایع‌دستی و ... در استان تهران توسط عشایر تولید شد و بر ما دولتی‌هاست که بتوانیم حمایت‌های لازم را از این قشر تولیدکننده داشته باشیم.
مدیرکل امور عشایر استان تهران گفت: سال گذشته فعالیت‌های خوبی در حوزه عشایری استان تهران انجام شد و 10 صندوق خرد عشایر برای توانمندسازی زنان عشایری در این استان تشکیل شد که یک صندوق سهم شهرستان دماوند بوده است.
نصیری با بیان اینکه 55 پروژه به ارزش اعتباری 53 میلیارد ریال در حوزه عشایری استان تهران تعریف شد، تصریح کرد: نقشه ایل راه‌های عشایر استان تهران سال گذشته در شهرستان دماوند رونمایی شد و تهران تنها استانی بوده که ایل راه‌های عشایری خود را به ثبت قوه قضایی رسانده است.
وی واکسینه 400 هزار رأس واحد دامی، استقرار سامانه‌های خورشیدی، آب‌رسانی 35 هزار مترمکعب به عشایر، توزیع 170 منبع آبشخور و ذخیره آب به‌صورت رایگان در حوزه عشایری و بازگشایی 610 کیلومتر راه عشایری از اقدامات انجام شده طی سال گذشته در استان تهران عنوان کرد.
مدیرکل امور عشایر استان تهران با اشاره به اینکه ایستگاه پلیس پارک ملی لار برای تأمین امنیت با کمک دستگاه‌های مربوطه ایجاد شد، بیان کرد: همچنین 6 میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت در اختیار افراد حقیقی و تشکل‌های عشایری قرار گرفت.
نصیری با بیان اینکه برای حوزه عشایری شهرستان دماوند در سال گذشته بالغ‌بر 490 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود، افزود: از این میزان اعتبار، 55 درصد تخصیص پیدا کرد.
وی ادامه داد: امسال نیز با پیگیری‌های صورت گرفته، 200 میلیون تومان اعتبار برای شهرستان دماوند اختصاص داده شده و رقمی در ماده 180 پیش‌بینی شده که اعتبار این شهرستان را به 550 میلیون تومان می‌رساند.
مدیرکل امور عشایر استان تهران گفت: در حوزه تعاملی سال گذشته بالغ‌بر 19 نشست شورای عشایری استان تهران برگزار شد و این نشست‌ها 150 مصوبه داشت که بالغ‌بر 60 درصد مصوبات اجرایی و عملیاتی شد.
نصیری تصریح کرد: در حوزه شهرستان دماوند درصدد هستیم همانطور که در حوزه غرب لار مرکز ارائه خدمات وجود دارد، در حوزه شرق نیز این مرکز ایجاد شود.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در برنامه ششم توسعه، مناطق عشایری هم می‌توانند از محل عوارض ارزش‌ افزوده بهره‌مند شوند، رایزنی کردیم تا مقدمات این موضوع فراهم شود که برای ماه‌های آینده این اعتبارت به شهرستان در عرصه‌های عشایری تزریق خواهد شد.
خبرنگار: الهام حیدری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.