به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدحسن محمدی روز سه شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی شکایت یک خانم مبنی بر اینکه شخص ناشناسی به عنوان خریدار صفحه اینستگرام، اقدام به اخذ رمز و پسورد صفحه بنده نموده و سپس با ترفندهای کلاهبرداری غیرقابل شناسایی شده بود، بلافاصله کارشناسان پلیس فتا این شهرستان بررسی این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.
این مقام انتظامی ادامه داد: در تحقیقات گسترده انجام شده توسط کارآگاهان مبارزه با جرائم سایبری و انجام بررسی های فنی مشخص شد، متهم با استفاده ترفندهای کلاهبرداری اقدام به اخذ رمز ورودی صفحه اینستگرام شاکیه شده و بصورت ناشناس در فضای مجازی در حال فعالیت است.
سرهنگ محمدی تصریح کرد: ماموران پلیس فتا شهرستان پس از بررسی های گسترده موفق به شناسایی این کلاهبردار اینترنتی شدند و پس از هماهنگی های انجام شده با مقام قضایی متهم را دستگیر کردند.
وی افزود: متهم وقتی در مقابل شواهد و قرائن موجود قرارگرفت به بزه انتسابی اعتراف کرد و اظهار ندامت کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان دماوند ارتقاب دانش اینترنتی را در پیشگیری از جرائم رایانه ای بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: شهروندان به هیچ عنوان اطلاعات شخصی رایانه ای خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهند .
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.