به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدحسین هاشمی روز دوشنبه در پایان نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: از مجموع یک هزار و 800 میلیارد تومان بودجه اعتبار ملی، 8 درصد این رقم معادل 247 میلیارد تومان آن متعلق به استان تهران است.
وی افزود: اعتبارات تملک دارایی استان تهران در سال جاری 335 میلیارد تومان است و جمع بودجه هزینه ای استان نیز 540 میلیارد تومان می باشد.
هاشمی گفت: در نشست امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران، برای تعیین تکلیف طرح هادی و ساماندهی روستای «مرتضی گرد» از توابع بخشداری آفتاب تصمیم گیری شد و این موضوع به تصویب رسید که با انجام مراحل قانونی هم تکلیف مردم ساکن در این روستا و هم تکلیف دستگاه های خدمات رسان برای ارائه خدمات به ساکنان مشخص می شود.
استاندار تهران اظهار کرد: در این جلسه همچنین اجرای طرح هادی روستاهای «مسکاره» در دماوند و «امامزاده داود» در بخش کن نیز به تصویب رسید.
وی گفت: موضوع اختلاف تعاونی های ده گانه ملارد که با شهرداری ملارد مشکلاتی داشتند نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و قرار بر این شد که مشکل اعضای تعاونی ده گانه با شهرداری ملارد تعیین تکلیف شود.
به گفته استاندار تهران، طرح الحاق برخی اراضی حاشیه ای شهر پاکدشت که از مطالبات شهرداری این منطقه بود نیز در جلسه امروز به تصویب رسید.
هاشمی اظهار کرد: در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران همچنین مقرر شد که موضوع بودجه های هزینه ای، عمرانی و ... که برای دستگاه های اجرایی مشخص شده، مورد بازنگری قرار گیرد و ضمن دریافت نقطه نظر مدیران، قرار است در کمیته تخصیص اعتبارات که مرکب از معاون عمرانی استانداری، مدیرکل اقتصاد دارایی استان و رئیس سازمان برنامه و بودجه می باشد، اقدام به بازنگری در بودجه دستگاه ها نمایند و هرجا تشخیص دهند که نیاز به اعتبارات بیشتری است، تجدید نظر خواهند کرد.
استاندار تهران گفت: با توجه به نامگذاری امسال از همه دستگاه های اجرایی استان خواسته ایم که اولویت های شان را با در نظر گرفتن شاخص های اشتغال و تولید همراه با روش های اجرایی و عملیاتی و مدت زمان اجرا تا پایان ماه رمضان اعلام و نحوه اجرای این طرح ها را نیز تعیین کنند تا در یکی از جلسات شورای برنامه ریزی در این خصوص تصمیم گیری شود.

** نگرانی در مورد روند برگزاری انتخابات استان تهران وجود ندارد
سیدحسین هاشمی همچنین در پاسخ به سئوالی در مورد سلامت انتخابات در استان تهران نیز گفت: نتیجه انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان تهران با تفاهم میان هیات های اجرایی و نظارت و نیز تایید هیات مرکزی همراه شد و در شهر تهران نیز با بررسی های هیات های اجرایی، نظارت شهرستان و شهر تهران مورد تایید قرار گرفت و اگر مشکل یا شکایتی باشد به هیات مرکزی ارجاع می شود.
وی تاکید کرد که در این خصوص نگرانی خاصی نداریم و غیر از یک یا 2 مورد که بحث خرید رای در شهرستان ها اعلام شد و صراحتا خواستار رسیدگی و اعمال مر قانون شدم، مورد خاص دیگری در استان نداشته ایم.

** تهران عاری از تب کریمه کنگو
استاندار تهران همچنین در پاسخ به سئوالی در خصوص وضعیت شیوع تب کریمه کنگو در سطح استان تهران، اظهار کرد: هیچ گزارشی از سوی دامپرشکی مبنی بر شیوع یا ابتلای به تب کریمه کنگو نداشته ایم و همه مسئولان در این زمینه حساسیت های لازم را دارند.
خبرنگار: یحیی معماری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام 6539**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.