نادر جهان آرای روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از روز سه شنبه(نهم خردادماه) نوبت دهی برای سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان که 6سال تمام دارند، انجام می شود.
وی با بیان اینکه اطلاعات تمامی پایگاه های سنجش سلامت نوآموزن بدو ورود به دبستان در هر منطقه به مدارس ابلاغ شده، گفت: نوآموزان در این پایگاه ها مورد ارزیابی جسمی و ذهنی، بینایی، شنوایی، مراقبت سلامت و آمادگی تحصیلی قرار می گیرند.
جهان آرای با اشاره به اینکه هزینه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان 20هزار تومان است، افزود: درپایگاه های سنجش برای خانواده هایی که امکان مالی کافی ندارند تخفیف هایی در نظر گرفته شده و یا حتی برای برخی از خانواده ها سنجش سلامت به صورت رایگان انجام خواهد شد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: پیش بینی می کنیم در سال تحصیلی 97-96، 103 تا 105هزار دانش آموز در پایه اول ابتدایی در شهر تهران ثبت نام کنند.
به گفته جهان آرای، طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان با مشارکت سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اجرا می شود که در شهر تهران نیز بیشترین وظیفه استقرار پایگاه های سنجش سلامت و فعالیت مربوط به آن توسط اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران انجام می شود.
به گزارش ایرنا، مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی پیش از این در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرده بود که بخشنامه طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان به مدارس ابلاغ شده و این طرح از اول خردادماه در پایگاه های سنجش سراسر کشور اجرا می شود.
علیرضا کمرئی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز درباره ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی به خبرنگار ایرنا گفت: سنجش سلامت از ملزومات ثبت نام این دانش آموزان است که از خردادماه آغاز می شود و برای اجرای این طرح باید لینک و ارتباطی میان سامانه سنجش و سامانه سناد(سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان) ایجاد شود.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان مجهز و آماده سازی شده، اظهار کرد: زمانی که لینک سنجش سلامت با سامانه سناد عملیاتی شود، فرایند سنجش سلامت نوآموزان آغاز و ثبت نام نوآموزان انجام خواهد شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.