مسعود مسلمی‌فرد روز یکشنبه در نشست خبری در سالن جلسات ساختمان اداری بیمارستان سوم شعبان با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های انجام شده جهت توسعه درمانی در این بیمارستان اظهار کرد: تبدیل بیمارستان سوم شعبان دماوند به معتبرترین، مجهزترین و ایمن‌ترین بیمارستان جنرال در استان تهران، از جمله اهداف چشم‌انداز ما برای این بیمارستان است.
وی با بیان اینکه برای تأمین تجهیزات پزشکی بیمارستان سوم شعبان دماوند اقدامات زیادی انجام شده است، افزود: نقش خیران در این زمینه بسیار تأثیرگذار بوده است که بالغ ‌بر 130 میلیون تومان تجهیزات توسط خیران تأمین شد.
رئیس بیمارستان سوم شعبان شهرستان دماوند افزود: برای توسعه بهداشتی و درمانی بیمارستان سوم شعبان بالغ‌بر 154 میلیون تومان از محل درآمد اختصاصی این بیمارستان تجهیزات تهیه شد تا بیمارستان سوم شعبان دماوند با توجه به قرارگیری در مسیر دو محور هراز و فیروزکوه و موقعیت حساس خود به مجموعه قوی تبدیل شود.
مسلمی‌فرد گفت: همچنین دستگاه‌های درمانی مختلف دیگری توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به ارزش 900 میلیون تومان و وزارت بهداشت و درمان به ارزش 360 میلیون تومان از جمله راه‌اندازی سی.سی.یو برای بیمارستان سوم شعبان دماوند تأمین شده است.
وی تصریح کرد: با اقداماتی که در بیمارستان سوم شعبان دماوند در حال انجام است، طی پنج سال آینده دیگر نیاز نیست تا هیچ بیماری برای تکمیل مداوا به بیمارستان‌های تهران اعزام شود و همه بیماران منطقه در این بیمارستان درمان خواهند شد.
رئیس بیمارستان سوم شعبان شهرستان دماوند بیان کرد: یکی از معضلات بیماران دماوند وجود دستگاه سی.تی.اسکن فرسوده بود که هیچ نمایندگی در ایران نداشت تا اینکه از رده خارج شد.
مسلمی‌فرد اضافه کرد: در این خصوص، با پیگیری‌های صورت گرفته توسط وزیر بهداشت و خیران حوزه بهداشت دستگاه خریداری شده دستگاه زیمنس 16 اسلایس سی.تی.اسکن با قابلیت آنژیوگرافی عروق طی روزهای گذشته وارد بیمارستان سوم شعبان دماوند شده که درصدد هستیم تا عید سعید فطر این دستگاه را راه‌اندازی کنیم.
وی با بیان اینکه یک دستگاه آمبولانس توسط یکی از خیران خریداری شده است، اظهار کرد: مجموع مبلغ هزینه شده جهت توسعه و نوسازی تجهیزات پزشکی بیمارستان سوم شعبان دماوند از دی ماه سال 1394 تاکنون بالغ‌بر 2 میلیارد و 300 میلیون تومان برای 170 تجهیز پزشکی غیرمصرفی بوده است.
مسلمی‌فرد گفت: دستگاه CR نیز در بخش رادیولوژی به ارزش 400 میلیون تومان خریداری شده است که در روز سه‌شنبه هفته جاری وارد بیمارستان سوم شعبان دماوند خواهد شد.
وی همچنین خرید دستگاه سونوگرافی، احداث و تجهیز بخش مراقبت‌های ویژه آی.سی.یو و احداث سایت اداری و سالن‌های مربوطه را از برخی ‌پروژه‌ها و طرح‌های اجرا شده و در حال اجرای بیمارستان سوم شعبان در جهت افزایش بهبود کیفیت خدمات تشخیصی و درمانی عنوان کرد.

**طرح تحول سلامت، یکی از اقدامات موثر در جهت حمایت از بیمار
رئیس بیمارستان سوم شعبان شهرستان دماوند تصریح کرد: اجرای طرح تحول سلامت، یکی از اقدامات خوبی بود که بیماران تنها هزینه 10 درصد درمان را پرداخت می‌کنند و این طرح توانسته بخشی از رنج مردم و بیماران را بکاهد.
مسلمی‌فرد با اشاره به عدم پرداخت بیمه به بیمارستان بیان کرد: به دلیل طلب‌کاری از بیمه، به مدت هشت ماه بوده که کارانه پزشکان بیمارستان سوم شعبان عقب افتاده است و برخی از پزشکان تنها کارانه دریافت می‌کنند که در این خصوص در این چند ماه حقوقی نگرفته‌اند.
وی در خصوص پروژه‌های عمرانی بیمارستان سوم شعبان دماوند اظهار کرد: احداث مصلی چند منظوره بیمارستان سوم شعبان به همت یکی از خیران در دستور کار قرار دارد که تاکنون احداث این طرح 90 درصد پیشرفت داشته است؛ این مصلی قابلیت دارد که در مواقع بحرانی طی مدت 2.5 ساعت به مرکز اورژانس تبدیل شود.
رئیس بیمارستان سوم شعبان شهرستان دماوند ادامه داد: محل جدید کلینیک تخصصی بیمارستان سوم شعبان نیز با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است و تا آخر تیرماه سال جاری با بخش‌های مختلف از جمله دندان‌پزشکی راه‌اندازی خواهد شد؛ احداث انبار مرکزی هم به همت یکی دیگر از خیران در حال انجام است که این انبار تا آخر ماه مبارک رمضان افتتاح می‌شود.
مسلمی‌فرد، بازسازی و تجهیز اطاق‌های عمل و بازسازی و توسعه بخش داخلی و جراحی با حداقل 20 تخت را از دیگر اقدامات در حال انجام در بیمارستان سوم شعبان شهرستان دماوند برشمرد.
وی با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع یکی از مسائل مهمی بوده که در بیمارستان سوم شعبان دماوند مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد: ارتباط مستقیم مراجعین با ریاست و مدیریت بیمارستان از طریق سامانه 10000038، نوبت‌دهی تلفنی درمانگاه و اجرای کامل سیستم فراخوان، مانیتورینگ وضعیت بیمار هنگام ترخیص، تبریک تولد نوزاد به صورت صوتی، مانیتورینگ وضعیت بیمار در اطاق عمل، قرار دادن دستگاه POS در تمام بخش‌ها متصل به صندوق، راه‌اندازی پیش ترخیص در بخش‌های بستری و راه‌اندازی واحد مددکاری بیماران از اقدامات انجام شده در بحث تکریم ارباب رجوع است.
رئیس بیمارستان سوم شعبان شهرستان دماوند در خصوص مراجعان به این بیمارستان خاطرنشان کرد: ماهانه 5 هزار نفر به آزمایشگاه، 2 هزار نفر به رادیولوژی، 10 هزار نفر به داروخانه، 200 عمل زایمان و 180 عمل جراحی در بیمارستان سوم شعبان صورت می‌گیرد.
مسلمی‌فرد ادامه داد: همچنین در بیمارستان سوم شعبان، 42 پزشک متخصص، 14 پزشک عمومی، 310 کارمند، 128 پرستار، 40 نفر خدماتی و 80 نفر نگهبانی و اداری در مجموع 310 نفر مشغول به کار هستند.
خبرنگار: الهام حیدری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.