به گزارش ایرنا ، محمود حجتی روز یکشنبه در مراسم بهره برداری از سیستم تصفیه خانه فاضلاب واحد دامپروری صنعتی شهرستان پیشوا که با حضور معصومه ابتکاررییس سازمان محیط زیست صورت گرفت اظهار کرد: کشاورزان ، آینده خود را در تداوم و پایداری آب و انرژی می بینند و با حساسیت ها روش های مختلف علمی و تجربی را برای بهینه سازی مصرف آب انجام می دهند.
وی افزود : با بررسی فعالیت های کشاورزان به خوبی می توان دریافت که آن ها بسیار جلوتر از دولت در توجه به مصرف انرژی قرار دارند و در کنار آموزش ها و تسهیلاتی که دولت به آنان ارائه داده موفق شده اند تا راندمان مصرف انرژی را افزایش دهند.
حجتی بابیان اینکه راندمان مصرف انرژی در نیروگاه ها 37 درصد است گفت: با اجرای طرح های سیکل ترکیبی این راندمان به بیش از 50 درصد افزایش می یابد در صورتی که کشاورزان ایران اسلامی توانسته اند با طرح های علمی خود ، این راندمان را تا 90 درصد افزایش دهند.
وی اظهار کرد: کشاورزان در ترسیب کربن ( روند ذخیره کربن موجود در هوا در خاک و گیاهان گفته می‌شود) نیز گام های به سزایی برداشته اند به گونه ای که برخی از کشاورزان با فیلتر کردن دی اکسید کربنی که به محیط زیست آسیب وارد می کند و وارد کردن آن به گلخانه ها ، باعث افزایش راندمان تولید محصول شوند.
وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: کشاورزان ایران اسلامی از شکنندگی این حوزه مهم اقتصادی جلوگیری کرده اند ، امروز دامداران و کشاورزان ایران هم دنیا دیده اند و هم از دانش روز دنیا برخوردار می باشند و با تعامل مناسب با دنیا و دانشگاه های برتر ، خلاقیت های بی نظیری را در توسعه کشاورزی انجام داده اند.
وی تأکید کرد: امروز همه باید دست به دست هم داده و کشو را حفظ کنیم ، اقتصاد کشور نیازمند شکوفایی است و می توان با همدلی آن چیزی را که تحویل گرفتیم ، به درستی و بهتر به آیندگان تحویل دهیم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.