محمدرضا بادامچی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: درهمین ارتباط گزارش هیات اجرایی از روند برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر تهران نیز نشاندهنده صحت و سلامت انتخابات و رد هرگونه شک و شبهه در روند برگزاری این دوره از انتخابات شورای شهر تهران است.
وی با اشاره به اینکه پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران از نظر هیات نظارت شهرستان تایید شده است اظهار کرد: کمیته ای به منظور بررسی روند برگزاری و اخذ رای دراین دوره از انتخابات شهر تهران تشکیل شد که بررسی های این کمیته نیز صحت و سلامت انتخابات را تایید کرد.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهرستان تهران با اشاره به اینکه دلیلی برای بازشماری دوباره آرا وجود ندارد، تصریح کرد: بازشماری 500 صندوق انتخابات شورای شهر تهران در هفته گذشته انجام شد که نتایج این بازشماری تاکیدی بر سلامت روند برگزاری انتخابات براساس قانون است.
وی با اشاره به اینکه بازشماری آرای این تعداد صندوق براساس پیشنهاد رئیس مجلس شورای اسلامی و خواست جمعی از نامزدها انجام شد خاطرنشان کرد: شمارش این 500 صندوق براساس انتخابات تصادفی شعبات اخذ رای انجام شد که تجمیع و تطبیق آرا وجود هرگونه شبهه و مغایرتی را رد کرد.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهرستان تهران افزود: در این دوره از انتخابات نمایندگان هیات‌ اجرایی و نظارت هنگام شمارش آرا 2 دفترچه به همراه داشتند که در یکی از دفترچه‌ها اسامی تمامی نامزدهای تایید شده و در دیگری اسامی ۱۱۵ نامزد لیست های ائتلافی قید شده بود.
بادامچی تصریح کرد: این کار موجب شد تا در جریان شمارش آرا، مسئولان مربوطه علاوه بر ثبت رای همه نامزدها، آرای ۱۱۵ نامزد(لیست های ائتلافی) را نیز به صورت جداگانه ثبت کنند.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه برگزار شد.
در این انتخابات، 21 نامزد لیست امید برای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران انتخاب شدند.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7247**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.