سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر روز چهارشنبه در گردهمایی 450 نفر از شورای بسیج قوه قضائیه استان های کشور که با حضور مسئولان کشوری و استانی به مناسب سالروز فتح خرمشهر در اردوگاه شهید مصطفی خمینی (ره) شهر دماوند برگزار شد، با اشاره به عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر، اظهار کرد: در سال 61 دو عملیات فتح المبین و بیت المقدس در کشور به وقوع پیوست که این دو عملیات نقش مهمی در تغییر وضعیت کشور داشت.
وی ادامه داد: به اسارت گرفتن 15 هزار عراقی در عملیات فتح المبین و بعد از آن آغاز عملیات بیت المقدس، تیر خلاصی به ارتش بعثی بود و وحدت و همدلی را بین تمامی نیروها ایجاد کرد.
سردار کارگر با اشاره به تفاوت وضعیت روزهای نخست و پایانی جنگ تحمیلی بین کشور عراق و ایران، بیان کرد: با توجه به آمار و اطلاعات موجود، نشان می دهد تمامی دنیا در ابتدای جنگ حامی ارتش عراق بود ولی ایران با وجود محدودیت ها و دست خالی توانست علاوه بر نابودی تجهیزات و امکانات آنان، زمینه پیروزی خود را فراهم کند.
این مقام مسئول ادامه داد: ایران در ابتدا با تمامی محدودیت ها و مشکلات وارد جنگ شد زیرا تمام یگان های ارتش دچار مشکل شده، سپاه تازه تشکیل و بسیج هنوز کامل شکل نگرفته بود و اگر امروز را روز مقاومت، ایثار و پیروزی نام گذاشته اند، برگرفته از فرمول توکل است.
وی با بیان اینکه مقاومت و از خودگذشتگی، موجب پیروزی می شود، گفت: اهداف ایران در عملیات بیت المقدس، انهدام نیروهای متجاوز و کاهش توان رزمی دشمن، بیرون راندن متجاوزان از سرزمین های اشغالی غرب کارون، دست یابی به کرانه شرقی اروند رود یا تهدید بصره، آزاد سازی حدود 5500 کیلومتر خاک کشور و .... بود که با ایمان به خداوند متعال موجب پیروزی رزمندگان اسلام شد.
سردار کارگر حضور فعال مردمی و بسیجی ملت در عملیات بیت المقدس را عامل دیگر در پیروزی ایران دانست و گفت: عملیات بیت المقدس شعار ما می توانیم را محقق کرد و موجب شد تا رزمندگان اسلام به این باور برسند که می توان در مقابل رژیم بعث ایستاد.
وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به راحتی به دست نیامده و جوانان بسیاری با فدای جان خویش و از خودگذشتگی های فراوان، برای حفظ ایران اسلامی کوشیدند.
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه ایران جزو 10 کشور هسته ایی است، بیان کرد: ایران امروز در تمامی عرصه ها به جایگاه ارزشمندی دست یافته و اگر در دوران انتخابات افرادی برای کسب جایگاه، تمام نظام را سیاه نشان می دهد، این ظلم بزرگی است زیرا در این کشور از خودگذشتگی های بسیاری شده است.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به همت مردم و با عنایت خداوند متعال پرقدرت و قوی است، گفت: دست ملت ایران و رزمندگان کشور پر است و اگر کسی بخواهد چپ به این کشور نگاه کند به شدت تنبیه می شود زیرا فرهنگ بسیجی در کشور حاکم است.
وی گفت: امنیت کنونی کشور را مرهون خون پاک شهدا هستیم و باید برای حفظ این نعمت بزرگ بکوشیم و بدانیم که توکل به خدا و اعتماد به خود می تواند ما را در برابر توطئه های دشمن ایمن کند.
سردار کارگر گفت: کسانی که چشم به دشمن دارند و به دنبال عنایات آنان هستند، چه اصولگرا باشند و چه اصلاح طلب، پیروز نخواهند شد زیرا ذات آمریکا دشمنی با ماست و می خواهند نام جمهوری اسلامی حفظ ولی هویت را تغییر دهند؛ باید روی پای خودمان باشیم زیرا دشمن به واسطه قدرت و اقتدار است که از ما حساب می برند.
خبرنگار: الهام حیدری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.